L’oest de La Palma ja és zona catastròfica
El president del Govern de les Canàries eleva per sobre dels 400 milions d’euros les pèrdues a la zona

A1-125699675.jpg /
L’oest de La Palma ja es considera zona catastròfica, cosa que permetrà que es pugui acollir a tots els fons de solidaritat de les diferents institucions canàries, espanyoles i fins i tot europees. Així ho ha confirmat aquest dimarts Ángel Víctor Torres, president del Govern de les Canàries després de reunir-se amb la comissària europea de Cohesió i Reformes, Elisa Ferreira. La idea és que La Palma pugui reformar-se després de l’erupció del volcà gràcies, en part, als fons de solidaritat de la Unió Europea, que requereixen que els danys siguin equivalents al 0,1% del PIB de les Illes.
Torres ha argumentat que això suposaria que les pèrdues s’elevessin almenys a 400 milions d’euros, però ha insistit que «serà molt més». «Volem acollir-nos als fons de solidaritat que només és un percentatge de tot el que necessitarem per alleujar la situació de La Palma», ha remarcat Torres.
El president canari ha recalcat que tenen la vista posada en la recuperació d’infraestructures públiques i escoles, així com aconseguir allotjaments provisionals per a la població. Torres s’ha congratulat perquè no hi ha hagut cap dany personal a la població però va insistir que la població no s’ha d’acostar a la zona.
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- POLÍTICA INTERNACIONAL La mort del papa Francesc debilita el front progressista en la batalla ideològica global amb la ultradreta
- La ‘política exterior’ del pontífex argentí L’audàcia diplomàcia dels gestos del papa Francesc
- Medi ambient Experts asseguren que Catalunya necessita noves xarxes de transport d’energia malgrat el rebuig de les MAT
- Barcelonejant Collboni poda roses i Pilar Eyre tanca la nit
- GP D’ESPANYA DE MOTOGP Marc Márquez provoca el primer deliri, a Jerez, amb la seva vuitena victòria