Nou pla
Catalunya facilitarà anticonceptius de llarga durada a dones menors de 29 anys que hagin avortat
Salut garanteix a partir del 4 d’octubre l’avortament quirúrgic a Lleida en una clínica adscrita al Siscat

La Conselleria de Salut de la Generalitat està treballant en un pla de millora de l’anticoncepció dirigit a dones menors de 29 anys i a dones en situació de vulnerabilitat que inclou facilitar aquelles que hagin tingut una interrupció voluntària de l’embaràs mètodes anticonceptius de llarga durada, com l’implant subdèrmic i el DIU de coure.
Així, aquestes dones podran escollir el mètode anticonceptiu de llarga durada que prefereixin «sense barrera econòmica» de la mà d’un pla dotat amb un milió d’euros que preveuen aplicar a finals del 2021, informa l’Executiu català en un comunicat aquest dimarts.
D’altra banda, Salut ha explicat que l’avortament quirúrgic estarà garantit a partir del 4 d’octubre a Lleida a la clínica Minoves Aliança, dins del Sistema sanitari Integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT).
Fonts de Salut han explicat que la nova acció del pla d’anticoncepció va dirigida en principi a dones que han fet més d’una interrupció de l’embaràs. No obstant, qualsevol dona que vagi a un centre d’Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) per demanar informació i vulgui interrompre el seu embaràs també rebrà informació sobre aquesta possibilitat.
Més de 21.000 interrupcions voluntàries de l’embaràs el 2019
Catalunya va registrar el 2019 21.926 interrupcions voluntàries de l’embaràs (IVE), 11.812 de dones d’entre 15 i 29 anys. El 70,35% d’aquestes joves van avortar per primera vegada, però el 20,85% ja ho havien fet abans. La mitjana d’edat de les dones és de 29 anys i el 74,7% de les interrupcions es fan abans de la setmana nou de l’embaràs.
Notícies relacionadesSalut va recordar que la prestació de la interrupció voluntària de l’embaràs es pot portar a terme a través dels 42 centres ASSIR, a centres hospitalaris o extrahospitalaris. El 2019, les IVE realitzades als ASSIR i la unitat assistencial van ser del 35,6%, un 9,5% es van portar a terme als centres hospitalaris i un 54,9% a extrahospitalaris.
El 73,4% de les IVE realitzades corresponen a dones que viuen a la demarcació de Barcelona, el 9,4% a la de Girona, el 7,8% a la de Tarragona i el 4,0%, a la de Lleida. El Departament ha reconegut que no totes les dones de Catalunya tenen la mateixa accessibilitat a aquesta prestació i per això treballa per «corregir aquesta desigualtat».
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Fiscalitat La SEPI examina les empreses en vista de l’impost a les multinacionals
- Automoció Musk reduirà el treball amb Trump per la caiguda del benefici de Tesla un 71%
- CRÍTICA Nadine Sierra i Xabier Anduaga, pura màgia
- Carranza i Puntí reflexionen sobre literatura i la BCN d’avui
- La festa del 23 d’abril Un pregó dedicat als migrants