En més grans de 70 anys
Madrid s’oposa a la tercera dosi per falta d’«evidència científica» i se centrarà en la grip
La comunitat no veu «urgència» en administrar la injecció de record

La Comunitat de Madrid s’ha oposat a aplicar, com ha aprovat la Comissió de Salut Pública, una dosi de record de la vacuna contra el coronavirus a la població de més de 70 anys perquè «no hi ha cap evidència científica» i tampoc veu «urgència» per administrar-la. Malgrat la posició mantinguda per Madrid i Galícia, la comissió va aprovar aquest dimarts la dosi de record de la vacuna del tipus ARN missatger, que es començarà a injectar als més grans de 70 anys a finals d’octubre, quan ja hagin passat sis mesos des de la inoculació de la segona dosi.
«En aquests moments és important iniciar a finals d’octubre la campanya de vacunació de grip en els més grans de 65 anys», han argumentat en contra de la decisió fonts del Govern autonòmic d’Isabel Díaz Ayuso.
Sostenen des del Govern madrileny que «no hi ha cap urgència per administrar la dosi de record» i es basen per fer aquesta asseveració en les dades d’efectivitat de la vacuna en aquests grups d’edat que ha presentat la ponència de vacunes i que, recalquen, coincideixen amb les seves pròpies estimacions.
L’acord adoptat aquest dimarts per la Comissió de Salut Pública implica que la vacunació contra la Covid s’administri «en paral·lel» a la vacuna contra la grip, una cosa per la qual ja advocava Andalusia.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Futbol Un Barça feliç es classifica per a la seva cinquena final de la Champions consecutiva (1-4)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi