Fórmula en investigació
La farmacèutica alemanya Curevac renuncia a la seva vacuna contra la Covid-19
L’empresa anuncia que se centrarà en el desenvolupament de fàrmacs de segona generació
Europa havia reservat 225 milions de dosis d’aquesta firma i havia invertit 75 milions d’euros
Després de més d’un any d’investigació i assajos clínics, la farmacèutica alemanya Curevac renuncia al desenvolupament de la seva vacuna contra la Covid-19. Segons ha anunciat la companyia aquest dimarts, la seva primera fórmula dissenyada contra el coronavirus es retira de la carrera per deixar pas a un medicament de segona generació. La decisió també posa punt final al procés de revisió de l’Agència Europea del Medicament (EMA), que esperava poder donar llum verda a aquest fàrmac tan aviat es confirmés l’èxit de les proves a gran escala. Curevac, de fet, sonava com una de les pròximes vacunes que aconseguiria l’autorització d’Europa.
La notícia suposa el primer revés a la compra europea de vacunes. De les vuit fórmules adquirides per la Comissió Europea, quatre ja han sigut autoritzades (Pfizer, Moderna, AstraZeneca i Janssen), tres més segueixen en procés d’estudi (Novavax, Sanofi i Valneva) i tan sols una ha sigut descartada oficialment (Curevac).
El novembre del 2020, mentre els Vint-i-set ultimaven la compra de les primeres vacunes contra la Covid-19, la Comissió Europea va firmar un acord de 75 milions d’euros amb la farmacèutica alemanya per al desenvolupament de la seva fórmula contra la Covid-19. L’acord preveia que, quan els assajos clínics confirmessin la seguretat i efectivitat de la fórmula, els estats membres rebrien 225 milions de dosis d’aquest compost (amb la possibilitat de reservar-ne 180 milions de vials més). Segons els acords firmats fins ara, a Espanya li corresponien al voltant de 22,5 milions de dosis d’aquesta fórmula (que podia o rebre o donar a països de baixos ingressos).
- Laboral Això és el que mai has de fer estant de baixa, segons els advocats laboralistes
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres
- Descarbonització Catalunya garantirà uns 1.400 milions d’euros en ajuts per comprar cotxes elèctrics i triplicar punts de recàrrega
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- Can Lluís reobrirà a l’estiu amb nous amos russos