Impacte de la pandèmia
Espanya exigirà el passaport Covid als passatgers procedents del Regne Unit i Irlanda
Actualment la incidència acumulada al Regne Unit és de 913 casos en 14 dies contra els 171 casos en el cas d’Espanya

zentauroepp55980613 file photo britain s prime minister boris johnson looks on 201125152721 /
A partir de l’1 de desembre, Espanya només permetrà l’entrada de persones procedents del Regne Unit i Irlanda del Nord amb certificat de vacunació i no amb proves diagnòstiques negatives de Covid o d’haver superat la malaltia, com admetia fins ara. Així consta en una disposició general del Ministeri de l’Interior que modifica els criteris per a l’aplicació de la restricció temporal de viatges no imprescindibles des de tercers països a la Unió Europea i països associats Schengen per raons d’ordre públic i salut pública amb motiu de la crisi sanitària i que ha publicat aquest dissabte el ‘Butlletí Oficial de l’Estat’ (BOE). És difícil de preveure que impacte tindrà aquesta mesura en la recuperació del sector turístic a Espanya, tot i que el turista britànic ha representat entorn del 20% del total de turistes a Espanya, amb especial pes a la zona de llevant. Actualment la incidència acumulada al Regne Unit és de 913 casos en 14 dies contra els 171 casos en el cas d’Espanya.
La resolució suprimeix Namíbia del llistat de tercers països, regions administratives especials i altres entitats i autoritats territorials els residents de les quals estan exempts d’aquestes restriccions «en vista que figura entre els països respecte als quals els estats membres consideren pertinent augmentar les precaucions».
El llistat de països que no es veuen afectats per aquestes restriccions queda conformat per l’Argentina, Austràlia, Bahrain, Canadà, Xile, Colòmbia, Indonèsia, Jordània, Kuwait, Nova Zelanda, Perú, Qatar, Rwanda, Aràbia Saudita, Corea del Sud, els Emirats Àrabs Units, l’Uruguai i la Xina, a més de Hong Kong i Macau i Taiwan.
«L’aparició de noves variants de l’agent causant de la malaltia en aquests moments obliga a incrementar les restriccions de viatge», diu el departament que dirigeix Fernando Grande-Marlaska en l’ordre en què suprimeix les proves diagnòstiques negatives o de recuperació com a documents vàlids per accedir a Espanya a les persones del Regne Unit i Irlanda del Nord.
D’aquesta forma, Espanya podrà denegar l’entrada a viatgers procedents d’aquests països que no estiguin «proveïdes d’un certificat de vacunació que el Ministeri de Sanitat reconegui amb aquesta finalitat, prèvia comprovació per les autoritats sanitàries, així com els menors acompanyants a qui el Ministeri de Sanitat estengui els efectes».
La disposició general de l’ordre d’Interior, que ha sigut modificada en successives ocasions des que va entrar en vigor el juliol de l’any passat, «assortirà efectes» fins a les 24:00 hores del 31 de desembre del 2021, tret de l’exclusió de Namíbia del llistat de tercers països, que està en vigor des d’avui.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Entendre-hi més El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Gir als EUA Les retallades de Trump arriben a l’espai: la NASA vol eliminar missions científiques per prioritzar la utopia de Musk de portar humans a Mart
- POLÍTICA INTERNACIONAL La mort del papa Francesc debilita el front progressista en la batalla ideològica global amb la ultradreta
- La ‘política exterior’ del pontífex argentí L’audàcia diplomàcia dels gestos del papa Francesc
- Medi ambient Experts asseguren que Catalunya necessita noves xarxes de transport d’energia malgrat el rebuig de les MAT
- Barcelonejant Collboni poda roses i Pilar Eyre tanca la nit
- GP D’ESPANYA DE MOTOGP Marc Márquez provoca el primer deliri, a Jerez, amb la seva vuitena victòria