Menors
La justícia italiana permetrà als fills de Juana Rivas passar el Nadal a Espanya
El procés civil, que va quedar vist per a sentència el 19 de novembre en la Cort d’Apel·lació de Càller, es produeix després que el 2019 la justícia concedís la custòdia exclusiva a Arcuri

La justícia italiana ha confirmat que els dos fills de Juana Rivas podran passar el Nadal amb la mare de Maracena (Granada) a Espanya, mentre a Itàlia continua pendent la sentència per la custòdia exclusiva dels menors en el procés civil obert per aquest assumpte.
Així ho han apuntat a Europa Press fonts de la defensa de Juana Rivas, que han mostrat la seva satisfacció per aquesta decisió. El procés civil obert a Itàlia, que quedava vist per a sentència divendres passat 19 de novembre en la Cort d’Apel·lació de Càller, es produeix després que el 2019 la justícia italiana li concedís la custòdia exclusiva a Arcuri, establint un règim de visites que permetia a la mare passar temporades amb ells a Espanya.
La Primera Secció Civil del Tribunal de Càller va concedir la custòdia al pare «amb exercici exclusiu de responsabilitat parental i residència a la llar paterna». D’acord amb aquesta resolució, que va ser recorreguda per Rivas i que va originar el procés actual, ell hauria de pagar 300 euros al mes, 150 euros per nen, en concepte de manutenció, a més d’assumir el 50 per cent de les despeses extraordinàries prèviament acordades i documentades.
Els menors podrien cada any passar el període comprès entre el final de l’escola i la primera meitat del mes d’agost a prop de la seva mare a Espanya, així com les vacances de Nadal alternades amb el pare, segons afegia la sentència, que desgranava en aquest apartat com s’havia de portar a terme el règim de visites en els diferents períodes.
A Espanya, el Govern donava l’indult parcial el passat 16 de novembre a Juana Rivas, per la qual cosa, a més de rebaixar a la meitat la seva pena de presó per sostracció de menors, commutava la pena d’inhabilitació especial per a l’exercici de la pàtria potestat respecte dels seus fills per la pena de 180 dies de treballs en benefici de la comunitat, a condició que no cometi el mateix delicte pel qual va ser condemnada en el termini de quatre anys.
En aquest context, el Jutjat Penal 1 de Granada va rebre la comunicació oficial de l’indult, i després va procedir a anul·lar la pena de privació de la pàtria potestat a què havia sigut condemnada durant sis anys, complint aquesta mesura de gràcia que va ser publicada en el BOE dimecres passat.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Antiimmigració als EUA Alerta per la retirada de visats universitaris estrangers als EUA: «Sembla que aprofiten qualsevol oportunitat per deportar-nos»
- Primers exemplars protegits de la comarca Així són els quatre arbres del Jardí Botànic Històric de Barcelona declarats ‘monumentals’ per la Generalitat
- Propostes per a la Diada Deu llibres que acaben de ser (o seran aviat) sèrie: recomanacions per a Sant Jordi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya