Ciberseguretat

Alerta davant una estafa per SMS a clients de BBVA

  • Els usuaris reben un missatge comunicant una anomalia al seu compte bancari

Alerta davant una estafa per SMS a clients de BBVA
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

BBVA, amb més 56 milions de clients, s’ha convertit en un objectiu per als ciberdelinqüents que, mitjançant missatges maliciosos (‘smishing’), suplanten la identitat de l’entitat i envien SMS als clients. L’Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) explica que l’‘smishing’ és una tècnica que consisteix en l’enviament de missatges per part d’un ciberdelinqüent a un usuari simulant ser una entitat legítima per robar-li informació privada o realitzar-li un càrrec econòmic.

Comptes bloquejats

En aquest cas, els missatges rebuts expliquen als destinataris que s’ha detectat una anomalia al seu compte, motiu pel qual han de verificar les seves dades per evitar-ne el bloqueig.

El missatge va acompanyat d’un enllaç que redirigeix a pàgines web que sol·liciten informació personal i bancària dels usuaris, com el seu document d’identitat, la clau d’accés i el número de telèfon.

A més, aquests missatges apareixen dins del xat que el banc utilitza per enviar informació als clients, per tant, pot semblar versemblant i cal mantenir-se en alerta.

Consells

BBVA ha explicat que mai envien SMS amb enllaços. També han aconsellat desconfiar de tots els missatges alarmants o que tinguin to d’urgència i continguin faltes d’ortografia o errates.

Com cal actuar

Notícies relacionades

Si sospita que ha rebut un SMS fraudulent, ha de trucar a l’entitat bancària per comprovar si el compte està bloquejat o s’han fet operacions sense el seu permís.

En cas d’haver sigut víctima d’aquesta estafa, ha de canviar la contrasenya del compte del banc i presentar una denúncia davant la policia.