Classificació Comscore

Prensa Ibérica, número 1 de la informació digital a Espanya

Quatre dels seus diaris, EL PERIÓDICO, La Nueva España, Información i Levante-EMV, entre els quinze més llegits en el rànquing de ‘Newspapers’.

Prensa Ibérica, número 1 de la informació digital a Espanya
3
Es llegeix en minuts

Els mitjans digitals de Prensa Ibérica continuen creixent i ja és el primer grup espanyol de comunicació en la classificació Comscore de News & Information, amb un total de 27,8 milions de visitants únics. El segueixen en aquest rànquing Grupo Prisa (27,6 milions), Grup Godó (26 milions), Elmundo.es (22,6 milions) i Henneo (22 milions).

Tres de cada quatre lectors trien en l’actualitat una de les marques d’informació i entreteniment de Prensa Ibérica, un grup que l’últim any ha crescut un 9% en audiència digital. Quatre de les seves capçaleres estan en el top-15 dels diaris més vistos en la categoria Newspapers: ElPeriódico.com (12,2 milions), La Nueva España (10 milions), Información (7,1 milions) i Levante-EMV (6,3 milions).

Prensa Ibérica, referent de la informació regional i local, edita en l’actualitat 25 diaris i diverses revistes. Segons les dades publicades avui, quatre diaris del grup han arribat al novembre a les seves xifres rècord d’audiència: ‘Diario de Mallorca’, que, amb una pujada aquest últim mes del 85%, depassa els dos milions de visitants únics; ‘El Periódico de Aragón’, que frega els dos milions, amb un increment del 10%; ‘Córdoba’, que arriba als 1,2 milions després de créixer un 20%, i ‘Regió7’, que puja un 39% i registra 655.000 visitants únics.

Gran creixement

Gran creixementEls diaris digitals de Prensa Ibérica han fet un salt important l’últim any. ElPeriódico.com creix un 22% en els últims 12 mesos; La Nueva España, un 141%; Información, un 152%; Levante-EMV, un 107%, i Faro de Vigo, un 167%.

Aquestes xifres demostren la confiança dels lectors en el periodisme digital de Prensa Ibérica, un grup que en els últims anys ha apostat pel redisseny de les seves pàgines web, l’adaptació als dispositius mòbils, el desenvolupament de nous formats amb continguts de qualitat i la millora de l’experiència d’usuari.  

En el grup destaquen també els creixements registrats, respecte a novembre de l’any passat, per capçaleres com El Día (169%), El Periódico de Extremadura (148%), Diario de Mallorca (134%), La Opinión-El Correo de Zamora (131%) o Mediterráneo (114%), entre d’altres.

Els increments de la resta són: La Opinión de Málaga (+40%), El Periódico de Aragón (+90%), Diario de Ibiza (+68%), La Provincia (+78%), Diari de Girona (+10%), Regió7 (+28%), La Opinión A Coruña (+80%) i La Opinión de Múrcia (+44%)

Irromp en els mesuraments de Comscore El Periódico de España, el nou diari d’abast nacional que va llançar Prensa Ibérica el passat 12 d’octubre i que voreja ja el milió de visitants únics.

Els dos diaris esportius del grup consoliden també el seu ritme de creixement. El nombre de visitants únics d’‘Sport’ és avui un 60% major que el novembre de l’any passat. ‘Superdeporte’ creix, per la seva banda, un 178% en el mateix període.

Notícies relacionades

Les revistes del grup també es consoliden com a referents a internet. S’ha de destacar l’increment en l’audiència digital de Viajar, que creix un 98% en un any, i el posicionament de Woman, que assoleix els 1,3 milions de lectores.

Posició reforçada d’EL PERIÓDICO

Posició reforçada d’EL PERIÓDICOPer la seva banda, EL PERIÓDICO ha registrat un augment notable tant en les dades globals com en les referides a Catalunya. En el primer cas, el diari de Prensa Ibérica ha sumat 12,1 milions d’usuaris únics durant el mes de novembre, amb un creixement anual del 22% i mantenint la seva posició al top 10 de mitjans d’informació a Espanya. A més, reforça la seva posició a Catalunya a l’aconseguir que els seus visitants únics s’incrementin en només un any un 18%, en contrast amb els 12 punts percentuals que perd ‘La Vanguardia’, líder a la comunitat autònoma, respecte a novembre del 2020.