Exministre de Sanitat
Illa avala les noves restriccions plantejades pel Govern contra la covid
El líder del PSC ha estat en contacte amb el Govern i diu que serà «prudent» amb les recomanacions

El líder del PSC, Salvador Illa, ha avalat les noves restriccions plantejades pel Govern per frenar la sisena onada de la covid a escassos dies de Nadal.
En una entrevista a SER Catalunya, l’exministre de Sanitat ha explicat que aquest dilluns va parlar sobre aquest tema amb el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el conseller de Salut, Josep Maria Argimon.
El Govern ha anunciat que demanarà a la justícia que li permeti tornar a aplicar el toc de queda, limitar les trobades a 10 persones, tancar l’oci nocturn i reduir al 50% els aforaments en la restauració i al 70% als comerços, cultura, esdeveniments esportius i gimnasos per frenar l’avenç desbocat de la pandèmia de la covid, impulsat per la variant òmicron.
No opina sobre si van tard
Notícies relacionadesEl cap de l’oposició, que precisament des de dilluns està confinat per ser contacte estret d’una persona positiva, la presidenta balear Francina Armengol, ha refusat opinar sobre si aquestes mesures «arriben tard» i ha destacat que s’han impulsat en el moment en què ho han recomanat els experts que assessoren el Govern.
«Tal com he fet sempre, seré prudent i no contradiré les recomanacions», ha resolt.
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Automoció Musk reduirà el treball amb Trump per la caiguda del benefici de Tesla un 71%
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Les roses de pitiminí: una opció per regalar per Sant Jordi
- Club Entendre-hi + Animals i plantes La rosa de Sant Jordi: el significat del vermell i altres colors
- Dia del llibre i la rosa 2025 Sant Jordi, a buscar un nou bany de llibres i de masses
- INVESTIGACIÓ Una ‘influencer’, una «prostituta» de luxe i tres lladres: el sumari del robatori a l’hotel Wellington de Madrid