Alerten de més botellons
L’oci nocturn i la restauració diuen que el Govern ha donat l’«estocada final» a la campanya de Nadal
Consideren que les restriccions són «arbitràries» i dinamiten la millor setmana de l’any per als dos sectors

En una imatge històrica, les diverses patronals de l’oci nocturn i de la restauració han sumat forces i crítiques unànimes aquest dimarts contra les noves restriccions anunciades aquest dilluns pel Govern amb motiu del repunt de contagis de covid. El col·lectiu se sent novament criminalitzat, però està indignat per la decisió «unilateral», que segons el seu parer abocarà una nova etapa de botellons massiusbotellons i a més no s’acompanya d’ajuts econòmics.
Un a un, els representants del sector han anat abocant acusacions davant la manera de procedir de la Generalitat. «Som els campions d’obrir l’activitat més tard i tancar-les abans que ningú», ha ironitzat David López, president de Fecasarm, lamentant que no hagin sigut capaços ni d’esperar a la reunió de demà amb el Govern». «Ha sigut amb traïdoria i nocturnitat, arbitrari i improvisat», ha apuntat, en un moment en què ja s’havien venut milers d’entrades per a Cap d’Any. Algunes fonts apunten que a Barcelona podrien ser unes 200.000 fins ara.
«Neveres plenes» i sense negoci
El director del Gremi de Restauració de Barcelona, Roger Pallarols, ha afegit que les mesures posen l’«estocada a la campanya de Nadal» en un sector que acumula pèrdues greus per la pandèmia i que ara veu arruïnada la setmana més rendible de l’any. Ha reclamat que el Govern «rectifiqui» i convoqui els afectats per dialogar. En cas contrari, ho impugnaran «tot» davant el TSJC, ha remarcat.
Una vegada més, la precipitació els deixa amb «les neveres plenes» i sense negoci, opina. «El tertulià Argimon s’ha carregat la campanya» amb les seves intervencions de les últimes setmanes, ha insistit.
Tant els representants de l’oci com la restauració esperen que la justícia no avali les noves limitacions. Fernando Martínez, des de Fecalon, ha explicat que fins al 27 no es pot iniciar la petició de mesures cautelars en marxa, a l’haver-hi dies inhàbils.
Per a Ramon Mas, president del Gremi de Discoteques de Barcelona i Província, les propostes de l’Administració catalana arrasen amb «la millor setmana de l’any per al sector». Considera que els passaports covid a l’oci ha servit per guanyar un 2% de vacunats més. «Estem fent les coses bé, és injust el tancament», ha dit al·ludint a les dades sanitàries, que no tenen relació amb l’activitat nocturna.
Notícies relacionadesManté que milers de joves prendran de nou el carrer amb botellons sense control, o se n’aniran a passar el final d’any a altres comunitats.
Uns i d’altres han apuntat altres vies massives de contagi, en especial a les escoles, sense que s’actuï adequadament al respecte, consideren. Des de Pimec Turisme, Daniel Brasé ha recordat que aquestes restriccions sobre la restauració i l’oci afecten col·lateralment altres sectors clau, com el comerç i el turisme, als qui també representen.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- Seguretat Social Canvis en la jubilació parcial, demorada i activa: La nova reforma de les pensions ja està en vigor
- Predicció meteorològica L’arribada d’una nova borrasca tornarà a portar pluges generalitzades a partir de dimecres
- Convivència amb l’extrema dreta El PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP creen una comissió d’estudi sobre els discursos d’odi al Parlament
- Successos La Guàrdia Civil deté a l’Eixample diversos terroristes acusats de col·laborar amb Hezbol·là
- Successos Detingut a l’Hospitalet un taxista per robar targetes bancàries d’avis i treure’n 1.800 euros