Nous rècords
La tensió sanitària s’estabilitza a Catalunya amb una covid disparada
La positivitat millora i descendeix per cinquè dia consecutiu

La sisena onada de la covid segueix desbocada a Catalunya, que un dia més ha tornat a batre el rècord de contagis de tota l’epidèmia, amb més 222.000 en els últims set dies, i una corba epidèmica que continua creixent, tot i que per tercer dia consecutiu baixa el nombre de persones ingressades greus a les ucis.
Segons les dades actualitzades aquest divendres per Salut, hi ha 2.709 persones ingressades per covid als hospitals catalans, sis més que ahir, 500 de les quals, dues menys, estan greus a les unitats de crítics.
El risc de rebrot (EPG), indicador que mesura el creixement potencial de l’epidèmia, continua sense tocar sostre, ha tornat a superar el rècord de tota l’epidèmia i s’ha situat en 6.198 punts, mentre que la velocitat de propagació de la malaltia (Rt), que s’havia anat desaccelerant lentament,i s’ha situat d’1,21 a 1,22.
L’increment de contagis, la majoria amb símptomes lleus, continua restant alumnes de manera presencial a les escoles i col·lapsant els ambulatoris, que ahir van atendre 67.513 visites per covid, un número, no obstant, més baix que dies anteriors.
Millora la positivitat
El total de casos confirmats de covid per tota mena de proves ascendeix a 1.913.283, dels quals 41.261 han sigut notificats en les últimes 24 hores, mentre que en els últims 7 dies han sigut 222.756 –nou rècord de tota la pandèmia– els diagnòstics confirmats per PCR o test d’antígens.
Des de l’inici de la pandèmia han mort oficialment a Catalunya per covid un total de 25.238 persones, cap de les quals comunicades en les últimes 24 hores, mentre que en l’última setmana han mort 237 persones per la malaltia, una mitjana de 34 al dia, amb pics de 37 i 38 morts en diversos dies de gener en aquesta sisena onada.
Notícies relacionadesI la incidència acumulada de positius a 7 dies per cada 100.000 habitants (IA7) és de 2.856, mentre que la incidència a 14 dies (IA14) és de 5.205. Els dos indicadors, de rècord també, continuen pujant dia rere dia.
La positivitat –el percentatge de resultats positius en proves PCR i tests d’antígens– millora per cinquè dia consecutiu i s’ha situat en 21,5, un punt menys que ahir, encara lluny del 5% que estableix l’Organització Mundial de la Salut (OMS) per considerar una epidèmia sota control.
Variant òmicron covid Restriccions per coronavirus Vacuna del covid-19 Coronavirus a Catalunya
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- El conflicte del Pròxim Orient Un ministre israelià veu més important acabar amb Hamàs que salvar ostatges
- Tribunal Suprem. Apel·lació La justícia avalua permetre l’entrada de premsa a Gaza
- El PP es mostra reticent a recolzar el decret d’ajuda a les empreses
- El nou tauler global Cuerpo lloa la "solidesa" financera d’Espanya davant la crisi aranzelària
- Final d’un pontificat Les crisis del món marcaran la successió del Pontífex