Comunicat del Govern
MeToo a la universitat: Catalunya actualitzarà els protocols antimasclistes en l’ensenyament superior

La Generalitat ha reaccionat a les denúncies de violència masclista a les universitats catalanes revelades per EL PERIÓDICO amb l’anunci de la preparació d’un protocol-guia perquè els centres d’ensenyament superior de Catalunya puguin actualitzar els seus procediments davant l’aparició de casos d’abús i assetjament.
En un comunicat fet públic aquest dilluns, les conselleries d’Igualtat i Feminismes i de Recerca i Universitats consideren que els casos denunciats han posat en evidència que aquests protocols i els procediments administratius que els sustenten «han de millorar el seu funcionament, tant en el vessant preventiu i de detecció com en el vessant de l’atenció, l’acompanyament, la investigació i l’eventual sanció».
Una direcció general, la d’Erradicació de les Violències Masclistes, coordinarà l’elaboració del protocol-guia, en el qual participaran la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya, professionals amb coneixements en la matèria i els vicerectorats competents en polítiques d’igualtat. En el seu comunicat, el Govern assegura també que s’establiran indicadors per identificar les omissions o dèficits de les intervencions que poden produir violència institucional.
«Companyes, us creiem»
Notícies relacionades«Des del Govern diem molt alt i clar ‘companyes, us creiem’, i posem de manifest novament el nostre compromís d’adoptar totes les mesures per erradicar les violències masclistes de tots els àmbits, també de l’àmbit universitari», destaca la nota de l’Executiu català.
El comunicat recorda que el novembre passat la Comissió Dones i Ciència del Consell Intruniversitari remarcava que «les universitats, com institucions generadores i transmissores de coneixement i valors, han de convertir-se en institucions referents en igualtat i en compromís amb l’erradicació de les violències contra les dones».
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat
- Guardó El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi al president de Prensa Ibérica, Javier Moll