Nou passatemps
‘The New York Times’ compra Wordle, el joc de moda
Wordle, el joc de compondre paraules que s’ha convertit en el passatemps de moda, passarà a formar part del conglomerat multimèdia de ‘The New York Times’. El diari novaiorquès va fer pública aquest dilluns l’adquisició, que es va concretar en una xifra de «set xifres pel cap baix», segons explica.
Wordle, creat per un enginyer nord-americà per a la seva companya durant la pandèmia, consisteix a endevinar una paraula composta per cinc lletres que van combinant-se donant pistes al jugador. Pot ser que aparegui al lloc correcte (llavors es veu en verd), que hi sigui però en una altra posició (groc) o que no hi sigui (gris). Hi ha una possible solució, i una única paraula cada dia.
El joc va aparèixer l’octubre passat i ja hi juguen milions de persones. Un altre joc similar és el Paraulògic en català.
Notícies relacionadesWordle, que fins ara funcionava en una web sense publicitat, ha sigut traduït a diverses llengües. Cal veure com entren aquestes traduccions en la transacció de venda dels drets.
‘The New York Times’ ha anunciat que l’inclourà en la seva oferta de passatemps en parla anglesa, una de les més famoses de la premsa mundial.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Mamarazzis El City, la prioritat de Pep Guardiola després de la seva separació