L’educació a Catalunya
L’escola concertada garanteix l’horari escolar habitual al setembre
Les patronals emeten un comunicat conjunt davant la decisió d’Educació d’implantar la jornada intensiva del 5 al 30 de setembre

L’anunci d’implantació de la jornada intensiva el setembre en tots els centres d’infantil i primària de Catalunya independentment de la seva titularitat de cara al pròxim curs escolar 2022-23 ha sigut acollit amb sorpresa i estupor a les escoles concertades, que fins ara no es veien obligades a adoptar aquesta mesura. Fins ara, el Departament d’Educació donava la possibilitat a les escoles concertades d’aplicar la jornada intensiva al juny, opció que pràcticament cap d’aquests centres utilitzava. En aquestes escoles, les classes acaben habitualment a les 17.00 hores.
Les patronals van fer aquest dijous reunions d’urgència i al final de la jornada van emetre un comunicat conjunt en el qual garanteixen el servei educatiu en horari de matí i de tarda durant el mes de setembre. «L’escola concertada, a partir del mateix dia 5 de setembre, es posa a total disposició del seu alumnat i les famílies i garanteix l’atenció en horari de matí i tarda, tal com s’ha fet fins ara», diu el comunicat firmat, entre altres entitats, per Agrupació Escolar Catalana, Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) i Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Escoles Lliures de Catalunya (FAPEL).
La concertada utilitza els mateixos arguments que el Govern (atendre alumnes vulnerables i ajudar la conciliació de les famílies) per mantenir els seus horaris habituals.
Les patronals de la concertada han sol·licitat una reunió urgent amb el Departament d’Educació. La presidenta de la FECC, Meritxell Ruiz, reclama al Govern diàleg i lamenta que l’anunci del canvi al calendari s’hagi fet de manera «improvisada, precipitada i sense participació de la comunitat educativa. S’han saltat tot el procediment».
Educació secundària Educació primària Nou curs Educació a Catalunya Col·legi Ensenyament concertat
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Investigació científica La Generalitat assumeix l’administració de Cellex i Mir Puig
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral Els treballadors de PortAventura van avui a la vaga per demanar millors sous
- Apunts polítics de la setmana ¿A qui beneficia el vot als 16 anys? El ‘target’ de l’esquerra que observa la dreta