Sentència

Una jutge condemna Vodafone a pagar 6.000 euros a un particular per vulnerar el seu descans i intimitat

La sentència condemna la multinacional per la seva activitat «abassegadora i assetjadora» cap a un home amb trucades i correus electrònics

Una jutge condemna Vodafone a pagar 6.000 euros a un particular per vulnerar el seu descans i intimitat
2
Es llegeix en minuts

Una jutge de Saragossa ha condemnat Vodafone, en una sentència que pot ser recorreguda, a pagar 6.000 euros a un particular per intromissió il·legítima en el seu dret a la intimitat i per vulnerar la seva tranquil·litat i el seu descans.

La sentència, a la qual ha tingut accés Efe, va ser dictada el 10 de febrer per la titular del Jutjat de Primera Instància número 11 de Saragossa, i s’hi reconeix que les nombroses trucades que va fer Vodafone a un client van vulnerar la seva intimitat, i per això la condemna a pagar-li 6.000 euros i insta la companyia telefònica a cessar en aquestes conductes.

La jutge estima que l’activitat comercial desenvolupada per Vodafone es pot qualificar com a «abassegadora i assetjadora» i estima adequada la indemnització en tant que s’ha pogut acreditar que les trucades pertorbaven el descans necessari pels horaris laborals del demandat i pels seus problemes de salut, derivats precisament «de la falta d’aquest necessari descans».

Interrupció del descans

Aquest particular va presentar la demanda l’abril del 2021, i hi queda provat que davant la insistent reiteració de trucades de l’operadora, el demandant va accedir a subscriure’s l’agost del 2020 a Vodafone, però mai es va arribar a formalitzar la portabilitat.

A partir d’aquí, es van succeir multitud de trucades que el demandant assegura que li interrompien les hores de descans i que va demanar que paressin a través de nombrosos correus electrònics, així com que va recórrer a la mediadora Autocontrol perquè li solucionessin el problema.

La companyia telefònica va al·legar, segons la sentència, que s’havia sol·licitat la restricció de les trucades i s’havien cancel·lat totes les dades del demandant dels seus arxius, però les trucades van seguir i Vodafone va apuntar llavors que el número no pertanyia a cap dels seus agents i que era possible que fossin realitzades per persones «que es fan passar per Vodafone sense estar-hi autoritzats».

Cefalees cròniques

Les trucades van continuar i el demandant va tornar a demanar que paressin perquè el molestaven en el seu descans, ja que es produïen després de dinar i ell treballa de 6.00 a 14.30 hores, i perquè incrementaven les cefalees cròniques que té.

La jutge valora la «gran activitat» desplegada per aquest home abans d’interposar la demanda en defensa dels seus interessos i per aconseguir que paressin les trucades, tot i que aquesta activitat ha sigut «més que insuficient», segons reconeix la magistrada. Contra la sentència, que no és ferma, es pot interposar recurs d’apel·lació davant el mateix jutjat en un termini de 20 dies.

La firma d’advocats Averum, especialitzada en defensa del dret a l’honor, intimitat i la pròpia imatge, considera que aquesta sentència «estableix un precedent que marca un abans i un després en les relacions contractuals entre particulars i grans companyies».

Apunten que posa de manifest que «la falta de proporcionalitat entre les parts contractuals –un particular davant un gegant empresarial– i la proactivitat a les accions, unit a determinades situacions personals, poden ser condicionants tingudes en compte en el moment de dictar sentència».

Demandes similars

Notícies relacionades

I afegeixen que s’obre la possibilitat «de guanyar demandes similars i establir jurisprudència en un cas clar de David contra Goliath».

Des de Vodafone, per la seva banda, han lamentat els problemes causats al client però insisteixen que no ha sigut la companyia la que ha fet aquestes trucades i asseguren que «en moltes ocasions les operadores es veuen perjudicades per trucades fraudulentes emeses per tercers».

Temes:

Vodafone