La pandèmia del coronavirus
Catalunya eliminarà la quarantena escolar a partir del 23 de febrer
El protocol de gestió de casos covid queda sense efecte i ja no s’identificaran els contactes estrets
Les mesures només continuaran vigents en els centres d’educació especial

Catalunya eliminarà la quarantena escolar a partir d’aquest dimecres, 23 de febrer, segons han acordat els departaments de Salut i d’Educació. El conseller Josep Maria Argimon ja havia avançat que aquesta mesura entraria en vigor aquesta setmana.
Amb aquesta decisió, queda sense efecte el protocol de gestió de casos covid que havien de seguir fins ara els centres educatius catalans. Així, des d’aquest dimecres ja no s’identificaran els contactes estrets dels alumnes que donin positiu de coronavirus ni s’ordenarà la quarantena. L’única excepció són els centres d’educació especial, on el protocol continuarà vigent.
Així mateix, només els centres d’educació especial continuaran utilitzant el programa Traçacovid que va posar en marxa Educació per seguir l’evolució de la pandèmia a les escoles. Per a la resta de centres, aquest dimarts serà l’últim dia d’actualització de xifres de coronavirus.
Amb la desaparició del protocol, ni les escoles ni les famílies hauran de comunicar que el motiu d’absència escolar d’un alumne és a causa de la covid.
També es deixaran de receptar tests d’antígens als professors. Només es mantindrà la recepta per a alumnes d’educació especial que hagin sigut contacte estret d’un positiu.
Aquestes directrius que pren Catalunya segueixen les recomanacions de la Comissió de Salut Pública del Ministeri de Sanitat. Educació i Salut han enviat una carta a les escoles i centres sanitaris informant-los del final del protocol.
Les mesures que seguiran vigents, de moment, són la mascareta en interiors, es mantenen els grups de convivència estable i la necessitat de ventilar les aules i higiene de mans.
Notícies relacionadesMalgrat aquesta flexibilització de les mesures, Salut Pública continuarà monitoritzant l’efecte de la covid a les escoles per si en algun moment o en algun cas concret cal prendre alguna mesura extraordinària.
El final del protocol suposarà que els referents escolars de la covid es podran reincorporar plenament a les seves tasques habituals en els centres d’atenció primària.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- A les portes de la catedral de Barcelona Devots del papa Francesc després de la seva mort: "No crec en Déu, però hi ha un abans i un després del seu papat"
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Una de cada 350 El Sant Jordi 2025 vendrà encara 25.000 roses catalanes: l’últim productor del Maresme es resisteix a abandonar
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí