Crisi del coronavirus
La mascareta deixarà de ser obligatòria en avions i aeroports
La nova recomanació entrarà en vigor el 16 de maig, però les normes particulars podran continuar variant a partir d’aquesta data
L’Agència Europea de Seguretat (EASA) i el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC) van anunciar aquest dimarts que retiraran la recomanació que les mascaretes siguin obligatòries en vols i aeroports com a part de les mesures anticovid.
L’actualització del Protocol conjunt de Seguretat Sanitària en l’Aviació té en compte la situació actual en relació amb la pandèmia, en particular els nivells de vacunació i d’immunitat adquirida de manera natural, segons van assenyalar les organitzacions en un comunicat.
En vista d’això, és possible començar a relaxar les restriccions en vigor respecte al trànsit aeri, cosa que ajudarà a alleujar la càrrega que suposen per al sector.
«A partir de la setmana que ve, les mascaretes ja no hauran de ser obligatòries en els viatges aeris en tots els casos, en línia amb la modificació de requisits per al transport públic de les autoritats nacionals a tot Europa», va declarar el director executiu d’EASA, Patrick Ky.
Va afegir que és un «gran pas» cap a la «normalització» per a passatgers i personal, tot i que va comminar els primers a actuar amb «responsabilitat» i plantejar-se utilitzar mascareta per exemple si estan esternudant i tossint.
La nova recomanació entrarà en vigor el 16 de maig, però les normes particulars podran continuar variant a partir d’aquesta data, per exemple en trajectes entre països on l’ús de mascareta en el transport públic encara sigui un requisit.
Els passatgers vulnerables haurien de continuar utilitzant mascareta independentment de les regles, van remarcar les agències.
«Tot i que hi continua havent riscos, hem vist que les intervencions no farmacèutiques i les vacunes han permès que les nostres vides comencin a tornar a la normalitat», va afirmar la directora de l’ECDC, Andrea Ammon.
Va matisar, tanmateix, que l’ús de mascareta, juntament amb la distància de seguretat i la higiene de mans, és una de les millors mesures per reduir la transmissió.
«Les normes i requisits dels estats d’origen i de destí han de ser respectades i aplicades de manera coherent, i els operadors haurien d’ocupar-se d’informar els passatgers de les mesures requerides», va afegir.
Les organitzacions van assenyalar, a més, que, tot i que molts estats ja no requereixen que els passatgers omplin un formulari de localització abans d’emprendre el viatge, les aerolínies haurien de mantenir els seus sistemes de recol·lecció de dades en estat de repòs, per activar-los per exemple en el cas que aparegui una nova variant de la covid.
Notícies relacionadesA més, van animar els passatgers a respectar les distàncies de seguretat a l’aeroport, quan sigui possible, tot i que els operadors d’aquestes infraestructures han d’adoptar un «enfocament pragmàtic».
«Per exemple, han d’evitar imposar requisits de distanciament si això comporta que es formin colls d’ampolla en altres punts del trajecte», van destacar. E
- Aliat de Trump Matt Gaetz renuncia a ser fiscal general pels escàndols sexuals
- Guerra a l’est d’Europa Putin admet haver disparat un míssil balístic hipersònic contra Ucraïna
- La reacció del primer ministre d’Israel Un tribunal "antisemita" i "discriminatori"
- El conflicte del Pròxim Orient Netanyahu s’uneix a Putin en la llista de líders buscats per crims de guerra
- Valvanera Ulargui: "Les cimeres climàtiques haurien de ser més eficients"