Reaccions
Pirèxia: ¿què és i en què consisteix el possible efecte secundari de la vacuna contra la covid?
¿On serà obligatori continuar portant mascareta en interiors?

Quan el Ministeri de Sanitat valora si estendre la quarta dosi de vacuna a les persones més grans de 80 anys o altres col·lectius –ara ja la tenen les persones immunocompromeses– i a punt que expiri l’obligatorietat de portar mascareta en espais tancats, amb algunes excepcions com el transport públic i els centres de salut –cosa que passarà aquest dimecres–, continuen sorgint possibles efectes secundaris de les vacunes contra la covid.
Als efectes secundaris més comuns –cansament, mal de cap i febre alta– s’hi han anat sumant el malestar general i altres de bastant menys comuns, com la mielitis transversa i la parestèsia.
Més comú
Però amb la tercera dosi, ha aparegut un altre efecte advers que és una mica més comú, segons el ‘14è Informe de Farmacovigilància sobre Vacunes covid-19’ fet públic pel Ministeri de Sanitat.
En el text es detalla que des de l’inici de la campanya de vacunació fins al 6 de març, s’han administrat a Espanya gairebé cent milions de dosis de vacunes contra la covid –en concret, 99.455.472–, a un total de 40.988.827 persones. El 65% de les dosis administrades van correspondre a Comirnaty (Pfizer); el 23%, a Spikevax (abans covid-19 Vaccine Moderna); el 10%, a Vaxzevria (abans covid-19 Vaccine AstraZeneca), i el 2%, a covid-19 Vaccine Janssen.
Reaccions adverses
Notícies relacionadesI, segons aquest mateix informe, entre els símptomes adversos més comuns hi ha la pirèxia, que és un estat febril repetit després de la tercera dosi de la vacuna contra la covid. Mèdicament, la pirèxia es defineix com una temperatura corporal igual o superior a 38,5ºC i dura entre 3 i 9 dies.
L’estudi publicat per Sanitat assegura que el 20% de les persones a Espanya que han assegurat tenir algun símptoma després d’haver rebut la tercera vacuna de Comirnaty o Pfizer –que són 88 casos– han tingut pirèxia, una xifra que ha ascendit al 34% –258 persones– en el cas de Spikevax o Moderna.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Fiscalitat La SEPI examina les empreses en vista de l’impost a les multinacionals
- Automoció Musk reduirà el treball amb Trump per la caiguda del benefici de Tesla un 71%
- CRÍTICA Nadine Sierra i Xabier Anduaga, pura màgia
- Carranza i Puntí reflexionen sobre literatura i la BCN d’avui
- La festa del 23 d’abril Un pregó dedicat als migrants