Per a més grans de 80
¿Té efectes secundaris la quarta dosi de la vacuna de la covid?
Covid persistent: ¿es considera fatiga crònica?
Catalunya la posarà a la tardor juntament amb la vacuna de la grip

Sanitat ha aprovat l’administració d’una quarta dosi de la vacuna contra el coronavirus en la població més vulnerable, especialment en persones internes en residències i més grans de 80 anys, en «el moment més apropiat segons la situació epidemiològica». Aquesta dosi, la segona de record, ha d’estar dirigida de moment únicament a persones amb la immunitat debilitada i grans, segons considera l’Organització Mundial de la Salut (OMS). El dubte és quins efectes secundaris pot tenir.
Hi ha diversitat d’opinions sobre els efectes adversos que podria tenir una nova inoculació, tot i que en general s’arriba al consens que no tindria cap reacció anòmala. Marcos López Hoyos, president de la Societat Espanyola d’Immunologia (SEI), va assegurar en declaracions recollides per ‘Redacción médica’ que és probable que aquesta nova inoculació no «li aporta res més a la població general del que ja aconsegueixen les tres dosis. A més, apunta que «el més possible és que no tingui cap efecte anòmal».
Relacionats amb la tercera
Notícies relacionadesAquest mateix mitjà recollia l’opinió d’un altre expert: «Si es posa amb l’interval de temps corresponent, no hi ha cap efecte anòmal. Em refereixo al fet que les persones que han passat la covid no s’haurien de vacunar a les quatre setmanes, com es va arribar a recomanar. Si han passat cinc mesos i la situació epidemiològica ho recomana, no passa res. Això sí, el que no s’ha de fer és posar-se dosis de la vacuna per posar-se-les. Només és per als immunodeprimits greus i els més grans de 80 anys, no per a la població general», va afegir Fernando Moraga-Llop, pediatre i vicepresident de l’Associació Espanyola de Vacunología (AEV).
Aquesta conclusió la corrobora un estudi, diu ‘Redacción médica’, segons el qual si es té algun efecte secundari en la quarta dosi està relacionat amb la tercera vacuna.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona