Crisi migratòria
La Policia marroquina frustra un intent de salt massiu de la tanca de Ceuta
59 migrants subsaharians van ser interceptats quan es dirigien de Tetuan a Castillejos amb la intenció de travessar la frontera

La policia marroquina ha detingut aquest diumenge 59 migrants subsaharians entre les localitats de Tetuan i Castillejos quan es disposaven a llançar un intent massiu de salt de la tanca fronterera de Ceuta, segons han informat les autoritats marroquines.
Un grup de subsaharians s’ha concentrat aquest diumenge al matí amb la intenció de creuar la frontera, però han sigut interceptats quan es dirigien de Tetuan a Castillejos, localitat fronterera amb Ceuta, segons recull el portal de notícies marroquí le360.ma.
Els migrants portaven objectes de ferro i material per facilitar l’escalada de la tanca fronterera. Les autoritats han confirmat 59 detencions que han permès frustrar el salt.
L’operació ha sigut coordinada per la Direcció de la Policia de Tetuan i hi ha participat la Direcció General de Vigilància del Territori Nacional. S’ha obert una investigació judicial sobre els fets per intentar aclarir totes les possibles ramificacions d’aquest intent.
Les detencions a l’entorn de Ceuta arriben després que divendres passat prop de 2.000 immigrants subsaharians protagonitzessin un violent assalt a la tanca que separa el Marroc de la ciutat espanyola de Melilla.
En l’assalt van morir almenys 23 immigrants, segons fonts oficials marroquines, tot i que organitzacions humanitàries adverteixen que la xifra de morts pot ser més gran.
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Espanya, paralitzada per una gran apagada d’origen desconegut
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- D’Olot a l’armada japonesa
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Danys a l’economia Impacte econòmic del tall de subministrament: Catalunya estima pèrdues de gairebé 900 milions d’euros
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- «NO EM COMPARO AMB MESSI» Lamine Yamal, 17 anys i partit 100 amb el Barça: «La por la vaig deixar al parc, a Mataró, fa temps»
- Apagada L'Audiència Nacional obre una investigació per determinar si l'apagada va ser ciberterrorisme
- La Caixa cessa Ángel Simón i nomena Francisco Reynés com a nou conseller delegat de Criteria