Assalt a la tanca
Ione Belarra sol·licita una investigació independent sobre les morts a Melilla
La ministra demana «la màxima transparència» i exigeix que les polítiques nacionals respectin «els drets humans i l’Agenda 2030»

La ministra de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra, ha sol·licitat formalment que el Govern impulsi una «investigació independent» sobre les tràgiques morts a Melilla, segons van informar a EFE fonts del seu departament.
En una carta dirigida ahir als seus homòlegs d’Interior i Exteriors, Belarra ha assenyalat que l’Executiu ha «de mostrar la màxima transparència sobre les actuacions que van portar a terme les forces de seguretat marroquines, així com el màxim respecte i solidaritat amb les víctimes i les seves famílies». Per fer-ho, considera que s’ha de garantir la custòdia de les gravacions i comunicacions que van tenir lloc divendres passat. «Creiem especialment important que es guardin de forma immediata i amb totes les garanties les gravacions de totes les càmeres situades a la zona en territori espanyol del 24 de juny, així com totes les comunicacions realitzades i rebudes», ha assenyalat.
A més, a fi que les víctimes d’aquesta tragèdia puguin rebre una sepultura digna, la ministra ha sol·licitat posar en marxa «amb caràcter d’urgència el treball consular per garantir la identificació de les víctimes i la localització de les seves famílies».
La ministra també ha remarcat que està convençuda de compartir «l’objectiu que tota la nostra política domèstica i exterior sigui coherent amb el respecte als drets humans i l’Agenda 2030», i anima que el conjunt del Govern es replantegi el model migratori i el sistema d’externalització de fronteres.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors