Mobilitat
La DGT posa data a l’arribada dels cotxes autònoms a Espanya: ¿quan i com serà?
La normativa actual només preveu la circulació en la qual el vehicle controla aspectes com sortides de carril

El primer coche autónomo desarrollado íntegramente en España y de nivel 4, realiza su primer viaje en un entorno urbano en Ávila /
Els vehicles autònoms ja tenen data prevista d’autorització per circular per les carreteres espanyoles. Serà d’aquí a un any i mig, a finals del 2023, quan es preveu l’entrada en vigor de la normativa que reguli aquest tipus d’automòbils amb un elevat nivell de capacitat per rodar sense necessitat de recórrer a les capacitats humanes de maneig.
Així ho ha avançat el subdirector general de mobilitat i tecnologia de la Direcció General de Trànsit (DGT), Jorge Ordás, en un acte de l’Associació Nacional de Fabricants.
La normativa actual només preveu la circulació autònoma de grau 2, aquella en la qual els vehicles disposen d’un assistent a la conducció que controla desplaçaments laterals i longitudinals, com per exemple la capacitat d’evitar sortides del carril, però no té la capacitat d’actuar davant un imprevist sobre la calçada.
Aspecte diferent
Notícies relacionadesEn el tercer grau, tot i que el vehicle encara necessita la intervenció d’una persona, és capaç de respondre davant un imprevist a la carretera. En el nivell 4, conegut com d’alta automatització, l’automòbil té la capacitat de circular i adoptar decisions sense que hi intervingui el conductor, si bé continua mantenint l’aspecte d’un cotxe tradicional. En aquest cas, els sensors controlen el que succeeix al vehicle i al seu voltant, i, tot i que no sigui necessari d’entrada, el conductor pot prendre el control del vehicle en qualsevol moment.
En el màxim nivell, el grau 5, el vehicle pot circular sense cap tipus d’intervenció humana. Tal és així, que no sol disposar de volant, ni de pedals ni d’altres elements indispensables als turismes tradicionals. N’hi ha prou amb una ordre a viva veu de l’usuari perquè el cotxe l’executi automàticament i amb plena capacitat.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova