Risc d’incendis
La Generalitat tanca l’accés a tres parcs naturals de l’Alt i el Baix Empordà
La mesura coincideix amb l’activació del nivell 3 del pla Alfa en 20 municipis de les dues comarques
Consulta aquí quines són les poblacions afectades per risc màxim d’incendi

La Generalitat manté tancat aquest divendres l’accés als parcs naturals del Montgrí, del Cap de Creus i de l’Albera per l’elevat risc d’incendi forestal. Així doncs, la mesura coincideix amb l’activació del nivell 3 del pla Alfa en 20 municipis de les dues comarques (17 de l’Alt Empordà i 3 del Baix Empordà).
El nivell màxim del pla operatiu s’activa per l’entrada de vent de tramuntana, l’augment de la temperatura i el descens de la humitat relativa. Això també implica suspendre totes les activitats que puguin crear un risc d’incendi, a més dels treballs forestals i la cacera. Així doncs, des d’aquest matí ja s’han suspès un total de 643 autoritzacions.
Vint municipis de l’Empordà segueixen en el nivell 3 del pla Alfa davant l’increment del perill d’incendi forestal. En concret, a l’Alt Empordà són els de Cadaqués, Cantallops, Colera, el Port de la Selva, Espolla, Garriguella, la Jonquera, la Selva de Mar, Llançà, Palau-saverdera, Pau, Portbou, Rabós, Roses, Sant Climent Sescebes, Vilajuïga i Vilamaniscle. I del Baix Empordà són Bellcaire d’Empordà, Torroella de Montgrí i Ullà.
En paral·lel, els Agents Rurals tancaran els accessos als parcs naturals del Montgrí, el cap de Creus i el massís de l’Albera. El cos reforçarà el dispositiu de prevenció d’incendis forestals i augmentarà la vigilància en aquests tres espais amb l’objectiu de fer complir les restriccions d’accés i la normativa de prevenció d’incendis.
L’entrada de vent de tramuntana implica que augmenti la temperatura i baixin les humitats relatives. Segons remarquen els Agents Rurals, aquestes condicions «faciliten que hi hagi incendis pel llançament de burilles». Per això, remarquen que està del tot prohibir llançar-ne des de qualsevol vehicle.
A causa d’aquesta situació de risc que es preveu per als pròxims dies, Protecció Civil de la Generalitat també ha posat en prealerta el pla d’emergències Infocat.
Autoritzacions suspeses
L’activació del nivell 3 del pla Alfa, el nivell màxim, implica suspendre totes les activitats amb risc d’incendi forestal.
Notícies relacionadesEls Agents Rurals recorden que està totalment prohibit fer foc en zones forestals i el seu entorn i demana que s’evitin activitats de risc al medi natural. «Cal recordar que el 90% dels incendis forestals són conseqüència de l’activitat humana, sigui per imprudències o accidents», assenyala el cos operatiu.
La Direcció General dels Agents Rurals elabora diàriament el mapa d’aquest pla Alfa en funció del perill de risc d’incendi forestal i altres eines d’anàlisi d’aquest risc que elabora el Servei de Prevenció d’Incendis Forestals de la Direcció General d’Ecosistemes Forestals i Gestió del Medi del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores