Licitat el projecte

El tram de l’AP-7 entre Martorell i Vilafranca tindrà un quart carril

  • Mapa | Aquests són els punts negres de l’autopista AP-7 a Catalunya des que no hi ha peatges

  • Més de dos embussos diaris: ¿Té solució l’AP-7?

El tram de l’AP-7 entre Martorell i Vilafranca tindrà un quart carril

DIEGO CALDERON

1
Es llegeix en minuts
EFE

El Ministeri de Transports ha licitat la redacció del projecte per afegir un quart carril a l’AP-7 entre Martorell i Vilafranca del Penedès, a Barcelona. Es tracta d’un primer pas per ampliar la capacitat d’aquesta via, que s’estima que requerirà una inversió de 140 milions d’euros.

En un comunicat, el Ministeri ha recordat que el passat 31 d’agost va finalitzar la concessió de peatges en aquesta autovia i assenyala que des d’aleshores s’ha estat treballant «per adequar les autopistes a la nova realitat».

«Els estudis realitzats amb caràcter previ a l’alliberament de l’autopista ja van anticipar un significatiu increment de trànsit i la necessitat de posar en marxa actuacions, entre altres, la que ara es licita i a la qual s’aniran sumant d’altres pròximament, totes consensuades amb el territori», afegeix l’Executiu central.

Localització en concret

El tram comprès entre Martorell i Vilafranca Centre, en el qual es preveu sumar aquest quart carril, ocupa 23 quilòmetres d’autovia.

Notícies relacionades

A l’abril, el secretari general d’Infraestructures del Govern, Xavier Flores, ja va anunciar que l’AP-7 comptarà amb un quart carril entre el Vendrell (Tarragona) i el Papiol (Barcelona), un tram d’uns 50 quilòmetres de carretera –en el qual es comprenen els 23 quilòmetres abans citats– en l’expansió del qual s’invertiran un total d’uns 200 milions d’euros.

El tram en qüestió és un dels punts negres de l’autopista, el qual concentra múltiples accidents de trànsit a tota l’autopista.