Espanya en flames
Els tècnics consideren «inextingible» l’incendi de Losacio a Zamora
Un total de 20 poblacions de la província han sigut desallotjades i l’únic que es pot fer per ara és defensar les localitats per evitar danys en persones i béns

«Els mitjans terrestres és impossible que actuïn al cap del front de l’incendi de Losacio» va reconèixer Javier Esquerro el tècnic de la Conselleria de Medi Ambient que va comparèixer juntament amb Ángel Sánchez i el director general de Medi Natural, José Ángel Arranz. Per tant, el foc és ara mateix inextingible, ja que l’únic que es pot fer és intentar alentir la seva velocitat d’avenç amb els mitjans aeris i intentar buscar una oportunitat per poder atacar les flames.
Fins aleshores l’únic que es pot fer és intentar defensar les poblacions per evitar danys en persones i béns. La velocitat d’avenç de les flames és «de rècord», com va passar en l’incendi de la Sierra de la Culebra, ocasionat, com a aquest, per un llamp i que de moment porta arrasades deu mil hectàrees.
Arranz va assenyalar que els incendis de Figueruela de Arriba i Roelos de Sayago, encara en nivell 1, es presumeix que han sigut provocats. Respecte al foc de Losacio, de nivell 2, «serà una tarda molt complicada, amb ratxes de 70 quilòmetres hora i vents continus de 30 a 40».
Brigadista mort
Notícies relacionadesDesprés de donar el condol a la família per la mort del brigadista mort, Daniel Gullón,Arranz, va qualificar de «mentida» que només hi hagi un litre d’aigua per persona. «Les condicions de treball són extremes per la mateixa perillositat de la feina i les altíssimes temperatures. Però el mort ha mort en acte de servei, mentre treballava amb la seva quadrilla».
Santa Marta de Tera, Santa Croya de Tera i Santibáñez de Tera s’afegeixen a les 17 poblacions que ja havien sigut desallotjades fins al moment: Ferreruela de Tábara, Escober de Tábara, San Martín de Tábara, Sesández de Tábara, Olmillos de Castro, Tábara, Abejera, Litos, Riofrío de Aliste, Villanueva de las Peras, Bercianos de Valverde, Santa María de Valverde, Morales de Valverde, Pueblica de Valverde, Ferreras de Abajo, Melgar de Tera i Pumarejo de Tera.
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- LA FESTA DEL 23 D’ABRIL Un Sant Jordi de ‘best-sellers’ consagrats
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Sant Jordi Govern i partits prometen donar un impuls al català malgrat els recels que frenen el Pacte Nacional per la Llengua
- Capella ardent Una multitud acomiada el papa Francesc a la basílica de Sant Pere
- Estafes Aquest és el fals SMS que suplanta Netflix: et bloqueja
- Creix la demanda d’antihistamínics i vitamines amb l’inici del bon temps
- Sanció comunitària Multes milionàries de la Comissió Europea a Apple i Meta per violar la llei de mercats digitals