Balears
Així és el iot d’on van ser rescatats nou passatgers a l’enfonsar-se a Formentera
L’embarcació va ser botada el 1989 a les drassanes catalanes Viudes Yachts

El pesquer ‘Manuela Lloret’ va rescatar dijous davant la costa de cala Saona, a Formentera, nou passatgers d’un iot que s’havia enfonsat.
L’embarcació que va naufragar dijous va ser el ‘Tais 1’, un iot de 24 metres d’eslora que es va enfonsar a unes tres milles a l’oest-nord-oest de cala Saona, en aigües de Formentera, cap a les cinc de la matinada, segons recull la ‘Gaceta Náutica’.
La mateixa publicació assenyala que el ‘Tais 1’ estava fondejat a cala Saona molt exposat al vent, cosa que provocava que el mar el colpegés amb força. Per això, segons publica la ‘Gaceta Náutica’, cap a les cinc del matí va començar a navegar cap al nord sense èxit.
El responsable del barco va activar la radiobalisa perquè, segons sembla, estava entrant aigua i va trucar al telèfon d’emergències 112 per donar avís de l’imminent naufragi.
El responsable del Centre de Coordinació de Salvament Marítim a les Balears, Miguel Félix Chicón, va explicar que va mobilitzar la ‘Salvamar Acrux’, amb base al port d’Eivissa, i van comprovar que en aquell moment sortia del port de la Savina un pesquer, el ‘Manuela Lloret’, la tripulació del qual va ser avisada de l’emergència.
El ‘Manuela Lloret’, un arrossegador amb base a Formentera, es va dirigir a la zona marcada per la radiobalisa i 50 minuts després de l’avís, va trobar els nou passatgers del iot a bord ja de la llanxa auxiliar del iot.
Els passatgers van pujar al pesquer, que va posar rumb al nord per trobar-se amb la ‘Salvamar Acrux’, que finalment els va portar a port.
Botat el 1989
Aquest iot va ser botat el 1989 a les drassanes catalanes Viudes Yachts com un encàrrec de Mariano Puig, propietari del Grup Puig de cosmètica.
Després de morir l’abril del 2021, els seus hereus van vendre el barco. Viudes Yachts només va construir un altre iot igual a l’ara enfonsat a 85 metres de profunditat a Formentera.
Notícies relacionadesA la web de la drassana, l’embarcació era a la venda per 680.000 euros.
Es tractava d’un iot amb quatre camarots i dos motors MTU de 1.350 HP i un dipòsit de combustible amb capacitat per a 12.000 litres de gasoil.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Convivència amb l’extrema dreta El PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP creen una comissió d’estudi sobre els discursos d’odi al Parlament
- Successos Operació antiterrorista islamista a l’Eixample de Barcelona
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Oportunitat de lideratge BCN tindrà una nova oficina per captar inversió estrangera
- Apunt Sense els peus a terra