Les carreteres de Catalunya
La Generalitat preveu destinar fins a 15 milions en la demolició de peatges en la C-32 Nord i la C-33
Les estructures troncals ja s’han eliminat, de manera que es pot circular sense obstacles per aquestes vies, tot i que queden cabines fora del traçat i a les sortides
El Govern català preveu que la inversió total per a la demolició definitiva dels peatges en la C-32 Nord i en la C-33 se situï entre els 12 i els 15 milions d’euros.
L’1 de setembre de l’any passat aquestes dues vies van deixar de ser de peatge i la seva conservació està, des d’aleshores, a càrrec de la Generalitat, que n’és la titular. La concessió també va finalitzar fa un any a l’AP-2 i a l’AP-7,si bé en aquests casos la titularitat correspon a l’Executiu espanyol.
Fonts del Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori han calculat que el cost total de demolir els peatges en aquestes dues vies, per a la qual cosa ja s’han invertit 4,8 milions d’euros, oscil·larà entre els 12 i els 15 milions.
El cost l’assumirà la Generalitat, ja que en el contracte original no consta que hagués de ser l’empresa concessionària qui s’encarregués de la demolició, igual que amb les dues vies de titularitat del Govern que ja no tenen peatges.
Les estructures troncals dels peatges ja s’han eliminat en els dos casos, de manera que s’hi pot circular sense obstacles, però queden cabines fora del traçat i a les sortides.
El contracte que va adjudicar el Govern per via d’emergència per a la conservació de les vies, per import de 8,4 milions, va incorporar una primera inversió de 4,8 milions per eliminar els peatges a la part central de les vies. L’emergència va ser obligada perquè la licitació inicial, publicada al maig, va ser impugnada, tot i que finalment resolta en favor de la Generalitat, expliquen des del departament.
Així, a finals d’any s’ha d’acabar el projecte de demolició i l’adjudicació hauria de tenir lloc a principis del 2023. Si es compleixen els terminis previstos, durant el 2023 s’eliminaran les estructures de peatges que encara queden en la C-32 Nord i en la C-33.
Notícies relacionadesD’altra banda, el Govern adjudicarà durant el primer trimestre del 2023, segons estimacions de l’Executiu català, el manteniment d’aquestes dues vies: calcula que rondarà els 6 milions anuals i que requerirà una inversió extraordinària de 15 milions d’euros cada cinc anys.
D’altra banda, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana no ha concretat el cost de la demolició dels peatges a l’AP-2 i a l’AP-7. Aquesta actuació s’inclou, a diferència del que ha fet la Generalitat, en els contractes de conservació de les vies: un total de 92 milions durant 2 anys amb opció a una pròrroga de 3 anys més.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia