Seguretat viària
Bicicletada de protesta al Garraf pels ciclistes atropellats a Castellbisbal
El col·lectiu exigeix més seguretat i que s’endureixin les penes per als infractors
Uns 300 ciclistes han participat aquest diumenge a les costes del Garraf en una marxa per homenatjar els dos ciclistes morts en un atropellament múltiple a Castellbisbal (Vallès Occidental) el cap de setmana passat. Els aficionats han exigit a les administracions més seguretat i que s’endureixin les penes per als infractors.
«Estem cansats de tantes morts. Som fràgils», ha denunciat Lilián Rodríguez, portaveu del Club de Ciclista de Cubelles.
La marxa ha sortit de Castelldefels (Baix Llobregat) i ha arribat a Sitges cap a les 12 del matí. En la protesta han participat membres del Club Ciclista Rubí, del qual formaven part les víctimes de l’atropellament, que consideren l’accident un «assassinat». El president de l’entitat i company dels morts, Pedro Cancio, insisteix a reclamar que els conductors no surtin impunes després d’assaltar els ciclistes. «Cada cap de setmana hi ha desgràcies similars». «La gent condueix beguda, envesteix els ciclistes i aquí no passa res. Paga una sanció i en un any torna a tenir carnet. És una vergonya», es queixa.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- Apunt Equip pet...¡¿Com?!
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho