Tornada al col·le
Sanitat permet que els grups bombolla interactuïn i que no s’hagin de ventilar les aules sempre
Normalitat a les aules de cara al curs vinent gràcies al descens en la incidència de la covid

zentauroepp35496542 barcelona 12 09 2016 sociedad vuelta al cole abren las escu170601210902 /
Normalitat a les aules gràcies al descens de la corba de la covid. La Comissió de Salut Pública ha actualitzat aquest divendres el document de mesures de prevenció, higiene i promoció de la salut davant la covid en els centres educatius i ha decidit que de cara a aquest curs es permeti als grups de convivència estable, tant en educació infantil com primària, secundària, FP i batxillerat, que «interactuïn en qualsevol espai físic i situació». Això significa que aquest curs desapareixeran els famosos grups bombolla creats durant la pandèmia que aïllaven les aules i que els diferents cursos podran realitzar activitats de forma conjunta.
Així mateix, la Comissió de Salut Pública, que reuneix els experts del Ministeri de Sanitat i les autonomies, ha eliminat la necessitat de mantenir la distància interpersonal de metre i mig als menjadors i la recomanació d’organitzar en grups bombolla l’esmorzar o el berenar.
A més, la comissió assenyala que «mentre la situació epidemiològica ho permeti», és a dir, si no torna a produir-se una corba de contagis que obligui a imposar restriccions, la ventilació no ha de ser permanent. Això sí, es recomana ventilar les aules diverses vegades al dia, preferentment entre classes. Finalment, s’elimina la necessitat d’intensificar la neteja.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear