Sector convuls
Bolt respon així a la nova mesura sobre la longitud dels VTC a Barcelona
L’empresa idea un enginyós sistema per complir les exigències d’un decret
El futur dels VTC a Barcelona queda en mans del gestor públic del taxi
L’Institut del Taxi rebutja el projecte del Govern per als VTC
Catalunya, concretament Barcelona, no han sigut terreny fàcil per a les empreses VTC. Les tensions i vaivens han agitat el sector, que s’ha vist encara més commocionat per un decret de la Generalitat que imposa durs límits i controls en la seva activitat.
Un dels requisits que imposa és que els VTC tinguin una longitud mínima de 4,9 metres. Molt pocs vehicles compleixen aquesta mida, de manera que la majoria de flotes d’empreses com Uber i Bolt quedarien fora de joc. Ha sigut precisament aquesta última empresa, que va aterrar a Barcelona al juny, la que ha trobat una enginyosa solució que permet que els vehicles més curts de 4,9 metres arribin a la mida imposada.
Models que sí que superen el llarg mínim exigit per la normativa són, per exemple, l’Audi A6, el BMW Serie 5, el Mercedes Clase E o una furgoneta petita. Vehicles com el Mercedes Clase V i el Ford Gran Tourneo Connect no arriben als 4,9 metres. Les mesures més habituals oscil·len entre els 4,3 i els 4,5 metres de llargada.
Notícies relacionadesBolt ha iniciat un truculent pla d’acció per complir el decret. La seva flota de VTC ha decidit afegir extensions en forma de para-xocs. L’empresa assegura que estan homologades. «No és un para-xocs, és la nova normativa que exigeix VTC de 4,90 metres», es pot llegir en les extensions dels vehicles de l’empresa.
A més del requisit dels 4,9 metres de llargada, el decret imposa altres obligacions:
ser titular d’una autorització de VTC domiciliat a Catalunya amb un vehicle que hagi sigut adscrit durant almenys l’últim any.
Les VTC hauran de disposar d’una assegurança que cobreixi fins a 50 milions d’euros la responsabilitat civil per danys que puguin patir els viatgers, com l’assegurança que es requereix als taxistes.
Els conductors han d’estar en possessió del permís de conducció de la classe B o superior amb almenys dos anys d’antiguitat.
Els ajuntaments podran exigir als conductors formacions específiques relacionades en l’àmbit territorial.
- Mobilitat La Generalitat i Albiol desencallen l’arribada de la línia 1 a Badalona
- Gent Discalcúlia: així és la malaltia que pateix la presentadora Paula Vázquez
- Anabel Pantoja, investigada per presumptes lesions a la seva filla
- Una acampada espera avui la comitiva judicial a la Casa Orsola
- Dèficit «estructural» Foment del Treball identifica les 100 infraestructures prioritàries pendents a Catalunya
- La fiscal de Madrid defensa la seva actuació amb els correus del nòvio d’Ayuso
- El tret per la culata del PP
- El Consell recorda que no hi ha actes de les reunions del Cecopi
- El Parlament demana la dimissió de Mazón i farà una llei per a les danes
- El Govern defensa el Hard Rock arran del final dels beneficis als casinos