Educació a Catalunya

Cambray: «L’avanç del curs escolar ha vingut per quedar-se»

  • Proposa crear una comissió d’avaluació de «les tardes de setembre» per veure com s’organitzaran en el curs 23-24

  • Assegura que el Departament prepara un pla d’acció climàtica per gestionar la calor a les aules, però no n’ha volgut donar detalls

barcelona/19062022.Cambray (1).jpg.~tmp

barcelona/19062022.Cambray (1).jpg.~tmp

2
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha tret pit aquest dilluns al Parlament de l’avanç de l’inici de curs escolar. «El 97,7% dels centres no han tingut cap problema. Hem iniciat el curs amb absoluta normalitat i s’ha assegurat en un 100% dels centres la conciliació familiar», ha assegurat amb convenciment el conseller fent referència al servei d’oci educatiu ofert a les tardes als centres durant tot el mes de setembre, temps en què s’allargarà la jornada intensiva.

«Fa 10 anys que el Consell Escolar de Catalunya fa informes dient que s’avanci el curs, i ho hem fet. És una bona mesura per a l’alumnat i ha vingut per quedar-se»,ha conclòs Gonzàlez Cambray, que ha proposat al Parlament la creació d’una comissió d’avaluació de les tardes de setembre de cara al curs vinent. «Les tardes d’oci les avaluarem amb la comunitat educativa per millorar com ho fem en curs que ve», ha dit. 

No ha parlat en la seva primera i triomfalista intervenció el conseller de la calor de les aules en aquests primers dies, un dels temes que segur que sortiran en aquesta comissió.

Ha sigut a preguntes dels diferents grups parlamentaris sobre les altes temperatures a les aules, quan Cambray ha afirmat que no és és cert que el Departament no s’estigui preocupant i ha assenyalat que encara no ha presentat el pla climàtic perquè no li agrada parlar de les coses fins que no estan acabades. Conscient que «la calor ha vingut per quedar-se» –igual que l’avanç de curs–, ha avançat que la conselleria està treballant tant en mesures a curt i mitjà termini –analitzaran, assegura, 500 edificis escolars– com a llarg termini.

El repte de la inclusiva

A més de la «racionalització del calendari», Cambray s’ha felicitat també per la reducció de les ràtios a Infantil 3 (P3) (malgrat que no ha fet cap referència a la paral·lela baixada de natalitat) i ha destacat la implementació de la gratuïtat d’Infantil 2, mesura que ha qualificat d’«autèntic canvi de paradigma».

També s’ha referit –tot i que amb bastant menys detall– al repte d’acabar amb la segregació escolar –una realitat evident que el conseller ha admès–; igual que la no aplicació del decret de l’escola inclusiva.

«Aquest ha de ser el curs d’assentar les bases de l’escola inclusiva. El decret de la inclusiva no s’està complint, malgrat que estem invertint el doble del que diu aquest decret», ha afirmat el responsable polític, que ha subratllat que és la primera vegada que el Departament d’Educació té una directora general «d’inclusiva i només d’inclusiva».

Notícies relacionades

Ha anunciat que a finals d’octubre es publicarà el mapa de l’escola inclusiva, que es posarà en marxa una taula de participació per avançar cap a aquesta inclusivitat real i que el Departament ha iniciat una avaluació externa del sistema de la qual espera tenir resultats a finals d’aquest any.

Crítiques de l’oposició

L’oposició ha rebutjat les valoracions del conseller sobre l’inici del curs i les tardes d’oci educatiu, que estan sent principalment una hora de pati. La diputada del PSC Esther Niubó s’ha mostrat crítica amb com estan funcionant aquestes tardes. I Jordi Jordan, dels comuns ha retret a Cambray que aquest oci no pot ser «només omplir les tardes», sinó que les activitats han de tenir un contingut educatiu.