Canvis en la mobilitat

Primer laborable del tall a Sant Andreu de l’R-2 Nord i l’R-11

  • Des d’aquest dilluns i fins al desembre, els gairebé 32.000 viatgers diaris de les dues línies de Rodalies han de baixar a Sant Andreu i dirigir-se fins al metro (L-1) per creuar Barcelona

  • Rodalies ha habilitat busos llançadora en hores punta des de l’estació de Sant Andreu i des de la de Granollers Centre fins a la de La Sagrera-Meridiana

2
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Comença el dilluns més dilluns per als gairebé 32.000 viatgers diaris –més de 15.000 per sentit– de les línies R-2 Nord (la de Sant Celoni) i R-11 (la de Girona). Després de superar el cap de setmana de tall a Montcada i Reixac –i la fallada general de sistema que va sacsejar Catalunya divendres passat 9, de setembre–, els trens de les dues línies neixen i moren a l’estació de Sant Andreu, la més antiga d’Espanya en servei (tot i que ben aviat ho deixarà de ser, ja que part de les obres consisteixen precisament a acabar la nova terminal). El tall ferroviari més important dels últims temps a Catalunya ha començat i els viatgers diaris ho viuen amb resignació, després de setmanes conscienciant-se i fent càlculs sobre les alternatives menys dolentes.

El tall de l’R-2 i l’R-11 a Sant Andreu coincideix avui, a més, amb el tall de l’R-1, la del Maresme, entre El Clot i Badalona, tot i que en aquest cas el tall és bastant menys traumàtic, ja que –de moment– només afectarà els usuaris aquest dilluns.

Bus o metro

A partir d’avui, i mentre durin les tasques –en principi fins al desembre– els viatgers procedents de Girona i del Vallès Oriental hauran de baixar a Sant Andreu i agafar allà la línia vermella del metro (L-1), fins al centre de la ciutat. En principi, segons ha informat Renfe els usuaris, l’abonament de tren servirà per accedir al metro.

A més s’ha habilitat en hores puntes –busos llançadora entre Sant Andreu i Barcelona-La Sagrera Meridiana i serveis directes d’autobús entre Granollers i Barcelona-La Sagrera Meridiana.

Canvis cap a l’aeroport

Durant aquests mesos, la línia de tren cap a l’aeroport naixerà i morirà a l’Estació de França. Des d’allà anirà a la de passeig de Gràcia per seguir amb les parades habituals fins al Prat.

Les queixes

Notícies relacionades

«Probablement siguem prou adults per entendre que hi ha actuacions necessàries, i a més algunes de difícil gestió; però segurament el que moltes persones agrairien, seria que hi hagués més informació i que fos sigui proporcional a l’afectació que provoca. No és comprensible que fins fa només uns dies no se sabessin els nous horaris. ¿Ningú es va plantejar llançadores a Sants? ¿Ningú va plantejar bus llançadora Sants al Clot?», lamentava aquest divendres un usuari diari de l’R-11.

¿A què es deu el tall?

El motiu del tall és preparar la posada en servei, a finals d’any, del traçat definitiu de la línia d’ample convencional Barcelona-Granollers-Girona i de la nova estació de Rodalies de Sant Andreu. Com obres concretes –que podien fer-se tallant la línia–, Rodalies assenyala la construcció 20 metres de pantalles de 19 metres de profunditat, 27 puntals amb 14 metres de profunditat, trams de coberta amb més de 400 bigues, murs de més de 200 metres de longitud, així com el muntatge de 1.500 metres de via i la conversió de 600 metres de catenària flexible a rígida.