Frau recurrent
Torna l’estafa de la doble trucada, l’estafa telefònica
L’OCU adverteix que s’utilitza el nom de l’organització per pressionar usuaris per canviar de companyia

FOTO BAJADA DE 123RF EL 26 DE JUNIO DEL 2020 LLAMADA TELEFONICA MANO TELEFONO MOVIL LLAMAR MARCAR LLAMADA FOTO DE 123RF
Torna l’estafa de la doble trucada. L’Organització de Consumidors i Usuaris (l’OCU) va advertir fa uns mesos que alguns consumidors estaven sent víctimes del que ja es coneix com ‘l’estafa de la doble trucada’, que té com a finalitat fer-te canviar d’operadora o quedar-se amb les teves dades. Aquesta dubtosa pràctica, va advertir l’entitat, afectava clients de diferents operadores, que, a més, s’enganyava en ocasions recorrent al nom de l’OCU com a argument per convèncer l’usuari de la bondat del canvi.
Aquestes setmanes, adverteixen, s’estan tornant a produir aquest tipus de trucades i tant la policia com les mateixes operadores han avisat d’aquests casos de ‘vishing’.
En un comunicat, l’OCU alerta que aquesta estafa és més elaborada del que és normal, i la víctima rep primer una trucada en què es fan passar per la seva companyia telefònica i l’avisen d’una pujada de la seva tarifa important, d’entre 15 i 20 euros.
Els estafadors tornen a trucar, en aquest cas fent-se passar per una segona companyia de telefonia, que li ofereix una oferta si canvien d’operadora. En alguns casos, fins i tot arriben a dir que aquesta tarifa està avalada per l’OCU, cosa que és «rotundament falsa», segons afirma l’associació de consumidors.
Algunes companyies, com Vodafone, ja han donat també la veu d’alarma.
Notícies relacionades🚨 Si te llaman diciendo que te vamos a subir la cuota a 22€ de forma inmediata, CUELGA. Se hacen pasar por nuestros operadores y, si no estás de acuerdo, prometen meterte en ‘’un fichero’' para que la OCU se encargue de que te llamen otras operadoras. ¡Es una estafa, no piques!
— Vodafone España (@vodafone_es) 28 de abril de 2021
El ‘vishing’ s’utilitza per al canvi d’operadora de serveis de qualsevol tipus, però també pot implicar l’obtenció d’informació personal per a futurs usos fraudulents o venda d’informació personal.
L’OCU insta els usuaris a desconfiar d’aquestes estafes, i recorda que les companyies de telefonia mai truquen als clients per informar sobre pujades en les seves tarifes. A més, recomana als usuaris desconfiar en especial si es tracta d’una pujada significativa.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Intervenció integral La reforma de la Necròpolis de Tarragona transformarà l'entorn de la Tabacalera
- 12-M La Sindicatura de Comptes proposa reduir en 50.000 euros la subvenció electoral de Junts
- Famosos Antonio Orozco, durant un avançament del seu documental: "Estava a casa creient literalment que m'anava a morir"
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives