Educació a Catalunya

El 55% dels alumnes no han fet ús de les tardes del setembre

  • El Departament assenyala com un èxit que 195.902 alumnes d’infantil i primària, xifra que suposa el 45% del total de l’alumnat en aquestes etapes, han participat en el polèmic servei de «tardes d’oci»

  • La visió de la conselleria contrasta amb la de famílies i els sindicats, que consideren que les tardes d’oci han tingut un impacte negatiu en la vida escolar i demanen que es retirin

El 55% dels alumnes no han fet ús de les tardes del setembre

FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts

Malgrat les crítiques tant de les famílies com dels sindicats, el Departament d’Educacaió ha fet aquest dimarts un balanç «molt positiu» del funcionament del servei de tardes d’oci educatiu del mes de setembre, que «ha acabat amb normalitat», assenyalen en un comunicat. «Tots els centres públics de Catalunya han ofert el servei de tarda al seu alumnat sense incidències destacades. El 98,51% dels centres no han notificat problemes quant a la necessitat de reajustar el nombre de monitors i les incidències detectades han sigut mínimes, només en un 1,49% dels centres, i la majoria han sigut per ajustar els monitors al nombre d’alumnes», afegeixen des del Departament en la mateixa nota de premsa, en la qual assenyalen que aquests casos «s’han anat resolent a mesura que s’han pogut solucionar amb les empreses contractades per oferir el servei».

Notícies relacionades

Respecte al nombre d’alumnes de les activitats de tarda a centres públics, el Departament indica que durant aquest mes hi han participat un total de 195.902 alumnes d’infantil i primària, xifra que suposa el 45% del total de l’alumnat en aquestes etapes. «Aquesta xifra és similar al nombre d’alumnes que utilitzen habitualment el servei de menjador, que és d’un 40%», asseguren. És a dir, més de la meitat dels nens i les nenes, un 55%, no l’han utilitzat i s’han quedat a casa a la tarda, ja que no tenia gaire sentit per a les famílies que no feien ús del menjador tornar al centre escolar per a una sola hora.

Aquest balanç contrasta i molt amb el que va fer la setmana passada l’AFFAC, que demanava començar el curs amb l’horari habitual, ja que les tardes d’oci havien devaluat el nivell de l’educació, ja que la jornada intensiva a la pràctica el que significa és una jornada reduïda. Menys hores lectives –les del matí– i més hores «de jocs» a la tarda. L’AFFAC advertia la setmana passada que la jornada intensiva (de les 9.00 a les 13.00) al setembre ha generat «descontrol i angoixa a docents, famílies i alumnes».