Canvi climàtic
Activistes ecologistes s’enganxen les mans al pedestal d’un esquelet de dinosaure d’un museu de Viena
«No som dinosaures, tenim una opció», assenyalen en protesta per «la destrucció dels mitjans de vida»

Activistes del grup ecologista Última Generació s’han enganxat les mans al pedestal d’un esquelet de dinosaure del Museu d’Història Natural de la capital d’Àustria (NHM), Viena, com a senyal de protesta per «la destrucció dels mitjans de vida».
Poc després d’enganxar-se les mans al pedestal, agents de la policia han arribat al lloc amb dissolvent per separar els activistes de la peanya i expulsar-los del museu. Les autoritats informaran més endavant sobre hipotètiques denúncies per desordre públic i possibles danys a la propietat.
La principal demanda dels activistes és la reducció de la velocitat màxima a les autopistes a cent quilòmetres per hora com una «mesura immediata» per reduir les emissions de CO2 i mirar de frenar així l’avanç de la població cap a un «infern climàtic». «No som dinosaures, tenim una opció», han dit.
Des de la Direcció del Museu, Katrin Vohland ha reconegut comprendre «la desesperació dels joves» davant l’aparentment imparable canvi climàtic i les mesures polítiques de les autoritats nacionals i internacionals, però ha qüestionat els seus mètodes de protesta.
Per Vohland, és necessari «molt discurs» per fer comprendre la situació, i ha lamentat que aquest tipus de ‘performance’ només fa que «distreure del tema real», segons recull la radiotelevisió pública austríaca.
Notícies relacionadesAquest incident se suma a la cada vegada més extensa llista de ‘performance’ contra patrimoni cultural i històric en diversos punts del continent europeu en contra del canvi climàtic. Entre les accions més destacades ressalta el llançament de sopa a diversos quadros de Vincent van Gogh.
A Espanya, dos activistes de Futuro Vegetal es van enganxar les mans dissabte als quadros de ‘La maja desnuda’ i ‘La maja vestida’ de Francisco de Goya exposats al Museu Nacional del Prado, a Madrid, com a senyal de protesta per l’emergència climàtica.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu