Educació
Educació detalla que 26 escoles de Catalunya apliquen el 25% de castellà per ordre del TSJC
Cambray defensa que, a més de donar resposta «a les ingerències judicials», s’ha d’incrementar l’ús del català

La Conselleria d’Educació ha detallat aquest dilluns que un total de 26 escoles apliquen el 25% de castellà en una de les seves aules per ordre del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). El conseller Josep González Cambray ha brindat aquesta informació en el marc d’una comissió parlamentària en resposta a una pregunta de Junts.
Cambray ha detallat que, en aquests centres, els tribunals obliguen a mantenir aquestes mesures cautelars, tot i que ha celebrat que «aquest curs, per primera vegada, s’hagi frenat el degoteig de nous centres en els quals s’han d’aplicar».
Cambray ha defensat que el Govern està lluitant «amb tots els seus instruments» per aplicar «un escut jurídic als centres» a través de diversos marcs legals. També ha remarcat que una segona estratègia passa per incrementar l’ús del català.
Educació Josep González Cambray Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ( TSJC ) Castellà Català
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat