Publicitat sexista

Un grup de gasolineres mostren una dona fent autoestop com a reclam per rentar el cotxe

L’organització de consumidors Facua denuncia les estacions de servei Enerplus per aquesta cartelleria «discriminatòria i vexatòria amb les dones»

Un grup de gasolineres mostren una dona fent autoestop com a reclam per rentar el cotxe
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’organització Facua-Consumidors en Acció ha denunciat la xarxa d’estacions de servei Enerplus per «ús sexista» en la seva publicitat: un cartell en el qual una dona que fa autoestop en pantalons curts i talons acompanya la frase «¿Saps qui pujarà demà?». L’organisme considera que el cartell, que serveix de reclam publicitari per als serveis de rentat del grup de gasolineres, presenta la dona com a «premi» per rentar el cotxe.

En un comunicat, Facua ha advertit que la llei general de publicitat considera com il·lícita aquella que «atempti contra la dignitat de la persona», i inclou «els anuncis que presentin les dones de forma vexatòria o discriminatòria», ja sigui per utilitzar «directament el seu el seu cos o algunes parts» com a «objecte desvinculat del producte que es pretén promocionar» o perquè s’associï la seva imatge a «comportaments estereotipats».

Notícies relacionades

L’associació assenyala la clara intenció d’Enerplus «de vincular l’autoestopista com un premi als conductors per mantenir net el seu vehicle en un discurs totalment masclista i que atempta contra la dignitat de les dones». La llei de mesures de protecció integral contra la violència de gènere considera il·lícita la publicitat «que utilitzi la imatge de la dona amb caràcter vexatori o discriminatori», en sintonia amb la llei general de publicitat, mentre que la llei per a la igualtat efectiva de dones i homes indica que «la publicitat que comporti una conducta discriminatòria d’acord amb aquesta llei es considerarà publicitat il·lícita», segons ha recordat Facua.

Per tot això, l’organització de consumidors ha presentat una denúncia davant l’Institut de les Dones del Ministeri d’Igualtat i la Direcció General de Consum de la Junta d’Andalusia, ja que l’empresa té la seu social a Còrdova, i ha instat a investigar la publicitat d’Enerplus per resultar «discriminatòria i vexatòria envers les dones i s’imposin les sancions corresponents».