Tres mesos d’obres

Entra en servei la nova estació de Rodalies a Sant Andreu

Els trens de les línies R2 i R11 ja passen per l’interior de La Sagrera i la nova estació

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La nova estació barcelonina de Sant Andreu i el nou traçat de la línia de xarxa convencional entre Barcelona, Granollers i Girona es posen en marxa aquest dilluns, 12 de desembre. La nova estació Sant Andreu i el nou traçat de la línia de xarxa convencional Barcelona-Granollers són dues actuacions clau en l’operació La Sagrera - Sant Andreu, amb les quals es cohesionaran els barris situats als costats de les vies, es dotarà l’entorn de més espai urbà i es contribuirà a la transformació de la mobilitat al nord de Barcelona.

Així, els trens de les línies R2 i R11 ja passen per l’interior de La Sagrera i la nova estació de Sant Andreu. La posada en servei del nou tram posa fi a gairebé tres mesos d’obres a Rodalies, que han obligat milers d’usuaris de les línies R2 i R11 a canviar els seus hàbits de transport per arribar a Barcelona.

A les 4.55 hores de la matinada d’aquest dilluns ha sortit des de Granollers el primer tren de l’R2 en direcció Barcelona i vint minuts més tard, passades les 5.15 hores, s’ha inaugurat amb èxit la posada en servei del nou tram.

Notícies relacionades

El nou tram ha entrat en funcionament 24 hores més tard del que es preveia després que Adif informés divendres a la tarda de problemes d’última hora al sistema d’electrificació i a la catenària.

La nova estació substitueix la petita estació de Sant Andreu Comtal, que era l’edifici de viatgers més antic dels que estaven en servei a tot Espanya, ja que es va posar en marxa el 1854.

Temes:

Rodalies