Noves plataformes
El Periódico ja és a TikTok, una plataforma «de gent molt rara fent coses molt rares»
El diari ha començat a publicar vídeos curts a la xarxa social favorita dels més joves
TikTok és una xarxa social llançada el 2018 coneguda pels vídeos curts i la creixent popularitat entre els més joves. Un algoritme ofereix una infinitat de contingut personalitzat que aconsegueix captar l’atenció dels usuaris amb el seu format senzill. Milions de persones —es calcula que més de 15 a Espanya— perden la noció del temps ‘scrolejant’ (movent el dit de manera vertical) a fi de trobar contingut que els entretingui mentre van amb tren, esperen en una cua o es preparen per anar-se’n a dormir.
En els seus inicis, TikTok —fusionada amb Musical.ly—, es va fer famós pels seus balls i coreografies que els usuaris, a tall de repte, miraven d’imitar. Els mems, els afegitons i ‘challenges’ (reptes) són conceptes que han ajudat a crear un sentiment de comunitat al voltant de la plataforma. Els adolescents van ser els primers a enamorar-se d’aquesta aplicació, però actualment ha sabut cridar l’atenció i recollir gent de tota mena d’edats.
Durant la pandèmia, la xarxa social xinesa es va convertir en l’aplicació més descarregada del 2020 i va ajudar milions de persones a mantenir actives les relacions socials, entretenint des de diferents parts del món. Els últims dos anys, TikTok s’ha transformat en una plataforma que va més enllà de simples balls. Les seves capacitats han sabut adaptar-se a les noves demandes dels usuaris, i ofereix informació de tot tipus i de la manera més personalitzada possible. Els continguts van des dels hobbies més comuns fins a les activitats més curioses i extravagants, i arriba a servir d’altaveu de denúncia en certes mobilitzacions socials i polítiques. Una estructura que ha sabu tgenerar el seu propi ecosistema de famosos / ‘star-system’. L’humor és un cavall guanyador a TikTok. S’hi democratitza la creació de contingut, i permet a milions d’usuaris esprémer l’originalitat i utilitzar la plataforma com una oportunitat informal d’arribar a l’èxit de manera senzilla. Tot això es potencia a través de diferents eines que la interfície ofereix, com efectes, filtres i una biblioteca musical inacabable. Que possibilita el toc informal, pròxim i fresc característic de la xarxa.
Cada vegada és una realitat més corpòria que els joves hi passen molt de temps, però això no vol dir que només busquin entreteniment i diversió. Segons un recent estudi del Reuters Institute, aquesta franja d’edat és la més interessada a informar-se de l’actualitat a la mateixa plataforma.
Amb tot l’anterior, EL PERIÓDICO DE CATALUNYA aposta per aquesta xarxa social com a repte per acostar les notícies d’actualitat a les noves generacions, amb formats i temes més pròxims als seus interessos. Així, el diari intenta explicar de manera clara, senzilla i breu curiositats des de com afecta l’organisme el canvi horari fins a les últimes notícies del món del cor amb les ‘Mamarazzis’, passant per explicar què està passant al Perú després de la destitució de Pedro Castillo, recomanacions sobre sèries, descobrir locals a Barcelona i explicacions senzilles de termes polítics una mica complexos. En poques setmanes el compte ha aconseguit replegar milions de visualitzacions entre els seus vídeos més virals.
EL PERIÓDICO ha sortit al carrer per conèixer alguns dels nostres lectors (i futurs seguidors) i descobrir què pensen sobre la xarxa social del moment. En aquesta enquesta informal, que recollim en el vídeo que acompanya l’article, els nostres entrevistats han confirmat les sospites: TikTok és una plataforma cada vegada més utilitzada com a mitjà per informar-se de les últimes notícies i del que passa a Barcelona. «M’informo a través de TikTok, ja que és la manera més ràpida» destaquen els més joves, «hi trobo informació clara i concisa». Fins i tot alguns usuaris no tan familiaritzats amb la interfície són capaços d’assenyalar els beneficis de l’aplicació com a format pròxim i plural, «pots trobar de tot, des de consells de moda fins a l’última xafarderia».
Fer un contingut curt i interessant, que sigui capaç de cridar l’atenció dels joves no és una tasca fàcil. Però us esperem a @el_periodico de TikTok.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia