Infraestructures ferroviàries
Així seran els 97 nous trens de Rodalies a Catalunya
Renfe inverteix 850 milions d’euros en la compra de combois a Alstom, Stadler i CAF
La ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i el president de Renfe, Isaías Táboas, han firmat amb els responsables de les empreses Alstom, Stadler i CAF la compra de 97 nous trens per a Rodalies Catalunya. «És la compra més gran de la història del servei de Renfe a Catalunya», han destacat fonts de la companyia ferroviària, que ha invertit més de 858,4 milions d’euros en l’operació dins del pla ‘Transformem Rodalies’.
En el marc del pla 2020-2030, que preveu una mobilitat de 600.000 usuaris diaris de Rodalies, un 50% més que ara, els nous trens permetran renovar i ampliar el parc de Rodalies. «La compra ha sigut possible gràcies a l’autorització del Govern espanyol perquè Renfe pogués afrontar la inversió, malgrat que no hi ha un contracte-marc amb el titular del servei, la Generalitat de Catalunya», remarca Renfe en un comunicat.
De fet, s’adquirirà un total de 101 trens, tot i que de moment se n’han formalitzat 97. La compra dels quatre restants es formalitzarà els primers mesos del 2023. Dels 101 combois nous, 56 substituiran els trens més antics i els altres 45 permetran incrementar el parc per poder incrementar l’oferta i atendre l’augment de la demanda.
Totalment accessibles
¿Com seran els nous trens? Cada un d’ells tindrà una capacitat mínima de 900 places, un 20% més que els actuals Civia. A més tindran un disseny amb vestíbuls amplis i un mínim de 10 portes que permetran agilitar el temps de pujada i baixada dels viatgers.
Tots els trens seran 100% accessibles per facilitar el viatge de persones amb mobilitat reduïda. Així mateix, els combois tindran una zona per a bicicletes i cotxets infantils. I disposaran de connexió wifi.
Aquesta operació de compra contribueix a generar i mantenir 10.000 llocs de treball. Alstom construirà a Santa Perpetua de Mogoda 49 trens de 100 metres de longitud per un import de 367,6 milions d’euros. Stadler aportarà 20 trens de 200 metres per un import de 307,7 milions, mentre que CAF fabricarà 28 trens de mitjana distància que es destinaran als serveis de regionals de Rodalies per un import de 183 milions.
Aquests 28 trens tindran tots els elements de confort per cobrir viatges de més de 60 minuts. Actualment aquests trens són utilitzats a Catalunya per gairebé 10 milions de persones cada any.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros