Educació

¿Qui són els 3.500 nous docents que s’incorporaran aquest gener?

  • Les escoles de primària han demanat mestres generalistes i pedagogs, i els instituts, especialistes d’anglès.

  • Dos de cada tres nous professors ja treballaven al centre i se’ls ha ampliat l’horari o se’ls ha allargat el contracte.

A1-160936550.JPG

A1-160936550.JPG / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
ACN

Les especialitats docents més sol·licitades per incorporar-se a partir del gener amb l’entrada de 3.566 professionals per aplicar la reducció d’una hora lectiva als docents pactada al setembre amb els sindicats són mestres generalistes de primària i pedagogs terapèutics a primària, i especialistes d’anglès a secundària.

En concret, segons dades del departament, a l’educació primària s’han demanat 646 mestres de l’especialitat de primària, 267 de pedagogia terapèutica i 180 d’anglès. A l’ESO, en canvi, la majoria de centres han optat per professorat d’anglès (241), seguits dels d’orientació educativa (194), ciències socials (185) i tecnologia (151).

Notícies relacionades

Dos de cada tres nomenaments (67%) d’aquests 3.566 s’han produït entre professionals que ja estaven als centres i que ara completaran la seva jornada o allargaran una substitució.

El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, va destacar aquest dimecres que la incorporació d’aquests docents permetrà «incrementar la coordinació i el temps dedicat al debat pedagògic dins de cada centre». Va afegir que el fet que s’hagin demanat especialistes en pedagogia terapèutica i orientadors «demostra la voluntat de millorar l’escola inclusiva».