Tràfic de drogues
La Guàrdia Civil intercepta ‘cocaïna negra’ en un paquet que es dirigia a Reus
La droga estava barrejada amb cafè molt i el paquet procedia de l’Amèrica del Sud
La dona que va recollir el paquet ha sigut detinguda

La Guàrdia Civil i l’Agència Tributària han interceptat un paquet postal amb una barreja de ‘cocaïna negra’ i cafè molt que pesava 2,5 quilos en total. L’enviament procedia de l’Amèrica del Sud i es dirigia cap a Reus. La veïna que va recollir el paquet, de 43 anys, va ser detinguda. En el registre posterior del seu domicili es van decomissar diversos telèfons mòbils que encara estan sent analitzats.
Els investigadors van sol·licitar al Jutjat d’Instrucció número 4 de Reus una autorització per entregar-lo de manera controlada a causa d’indicis que tenien d’un grup criminal que utilitzaria una empresa de paqueteria per introduir droga a la demarcació. L’Oficina d’Investigació Criminal Duanera (ZFA) de Leizpig (Alemanya) va ser la primera en localitzar el paquet l’estiu passat. Els investigadors creuen que l’arrestada forma part d’un grup criminal dedicat al tràfic de drogues. Arran de la detenció, la ZFA alemanya també va decomissar un segon paquet relacionat amb aquest cas a l’aeroport de Leipzig.
Les proves de laboratori del contingut del paquet van constatar la presència d’una quantitat indeterminada de «cocaïna negra» o «cocaïna invisible» juntament amb el cafè molt que formava la barreja. L’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Barcelona ja s’ha encarregat de l’anàlisi. Una vegada separada del cafè, la cocaïna estava preparada per ser adulterada, aconseguint d’aquesta manera més quantitat i beneficis.
Segons explica la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, es tracta d’una substància coneguda per la seva dificultat de detecció, a causa que la barreja que s’utilitza per canviar-la de color també modifica la seva forma i olor. En altres ocasions, segons afirmen, es fa passar per carbó, terrossos de sucre, làmines o fins i tot tinta per a la impressora.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Pressupostos prorrogats El Govern avisa que no es podrà mantenir la gratuïtat de Rodalies sense un nou suplement de crèdit
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"
- Moda Rita Miller Atelier ‘capbussa ’ les seves nòvies en un spa de luxe
- CRÍTICA Rosario transforma un vell dolor en celebració
- Novetat discogràfica Maria Hein en mode samurai