Balanç del 2022
Creixen un 4% les víctimes de trànsit, tot i que baixen les morts de motoristes
El 25% dels morts a bord d’un turisme o furgoneta el 2022 no portaven el cinturó de seguretat

La tornada a la normalitat després de dos anys de restriccions a causa de la pandèmia ha deixat un augment de les víctimes en accidents de trànsit. En concret, l’any passat van morir a les carreteres espanyoles 1.145 persones, un 4% més que el 2019 (44 víctimes), que és l’any de referència previ a l’arribada de la covid. La bona notícia és que hi ha hagut menys ferits greus, un 10% de descens, i s’han reduït els morts a bord d’una moto, que és un dels col·lectius més vulnerables als accidents de trànsit.
El 2022 hi ha hagut un canvi de tendència, s’ha reduït un 5% el nombre de morts vulnerables i ha augmentat un 10% el nombre de morts que anaven en turisme. Així, han mort 422 usuaris vulnerables, 22 menys que el 2019 i el descens és «especialment significatiu» entre els motoristes, amb 251 víctimes mortals, 35 menys que abans de l’arribada de la pandèmia, segons ha destacat el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, en la presentació del balanç provisional de sinistralitat viària del 2022.
No obstant, altres col·lectius vulnerables, com els vianants i els ciclistes, no deixen tan bones notícies. Han mort 126 vianants el 2022 davant els 118 del 2022 i hi ha hagut 44 usuaris de bicicleta morts, 4 més que el 2019.
Altres països
Notícies relacionades«Toca continuar treballant per aturar les causes, reduir les morts i contribuir a conscienciar la ciutadania sobre el drama dels sinistres viaris i les seves doloroses conseqüències», ha assenyalat el ministre, que també ha destacat que el repunt de víctimes mortals s’està produint en sintonia en altres països europeus com ara Noruega, Irlanda i França.
Així mateix, el ministre ha remarcat el fet que el 25% de les persones mortes que viatjaven en turisme o furgoneta no portaven el cinturó de seguretat una cosa, segons la seva opinió, «inconcebible» després d’anys de campanyes de conscienciació i vigilància.
DGT ( Direcció General de Trànsit ) Trànsit Accidents de trànsit Fernando Grande-Marlaska Gómez
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència