Mitjans de comunicació

EL PERIÓDICO és el tercer diari espanyol amb millor reputació digital

La plataforma Scimago impulsa la iniciativa, que calibra el prestigi de més de 4.500 capçaleres digitals de més de 200 països

En el projecte col·laboren les universitats de Granada, Pompeu Fabra i de Navarra

EL PERIÓDICO és el tercer diari espanyol amb millor reputació digital
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

EL PERIÓDICO és una capçalera contrastada i fiable per mantenir-se informats de l’actualitat amb continguts veraços i allunyats de les notícies falses i ‘fake news’ que amenacen en l’entorn digital. Una màxima que comparteixen els milers de lectors acumulats des que s’instaurarà la versió digital del diari i que ara rep un nou aval amb la tercera posició que ocupa en el SCImago Media Rankings, una classificació creada per avaluar la reputació digital dels mitjans i que situa aquest diari en el tercer lloc de les capçaleres digitals espanyoles. 

La iniciativa, impulsada per la plataforma Scimago i en la qual col·laboren la Universitat de Granada, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de Navarra, neix amb la vocació d’analitzar el prestigi de més de 4.500 capçaleres digitals de més de 200 països a través d’un Indicador de Reputació Digital (IRD) que combina accessos i enllaços amb rangs com el del trànsit web per determinar el posicionament dels mitjans i l’impacte informatiu de cada un d’ells.

EL PERIÓDICO, del grup Prensa Ibérica, ocupa la tercera posició a Espanya, només precedit per ‘El País’ i ‘Abc’, i la 77a dels quatre milers de diaris digitals que integren la classificació, que s’actualitzarà quatre vegades a l’any i contempla entre els seus plans incloure en les seves anàlisis més mitjanes nadius digitals, així com mitjans ‘online’ especialitzats i d’origen audiovisual. El Periódico de España, que també forma part de Prensa Ibérica, ocupa la 20a posició. Les 25 capçaleres que integren aquest grup de comunicació es troben entre les 60 primeres en la classificació espanyola.

Mesuraments

Notícies relacionades

El rànquing atén un conjunt de mesuraments a partir de tres fonts: sls proveïdors de mètriques web Semrush, Ahrefs i Majestic. El resultat sobre l’índex reputacional s’obté combinant els accessos als continguts (trànsit i visibilitat) i l’enllaç (marca i prestigi), marcant distàncies amb les habituals fórmules de mesurament d’audiències.

SCImago Media Rankings és un projecte impulsat per SCImagoLab, un grup d’investigació de la Universitat de Granada que s’ha professionalitzat a nivell internacional com a ‘spin-off’ i consultora de referència en cienciometria, edició científica i visibilitat web. En l’elaboració d’aquesta classificació intervenen també professionals amb un ampli bagatge en periodisme digital, posicionament web i cibermetria, de les universitats de Granada, Pompeu Fabra i de Navarra.