Estafes

Els quatre grans fraus d’aquestes rebaixes 2023

  • ¿Les rebaixes han passat a la història?

  • Rebaixes 2023: ¿quins drets tenim com a consumidors?

Els quatre grans fraus d’aquestes rebaixes 2023

MANU MITRU

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La temporada de rebaixes és una de les primeres grans cites del 2023. Aquests dies són l’oportunitat que molts compradors aprofiten per fer les seves compres després de les festes nadalenques, adquirint articles de tot tipus a preus més bajosque de costum. Tanmateix, conscients d’això, els negocis utilitzen estratègies i en ocasions irregularitats per aconseguir el major nombre de vendes possible.

Notícies relacionades

Les tècniques fraudulentes que apliquen moltes botigues als preus dels seus productes amb tal de fer-los més atractius poden atemptar contra el consumidor, per la qual cosa és important conèixer quins són els seus drets, a més de com i quan es poden tramitar reclamacions.

¿Com ens enganyen?

Els comerços utilitzen tota mena de tècniques per afavorir la imatge que els clients tenen dels seus productes. Tal com recull el portal España Diario, els falsos descomptes, els canvis constants de preus per confondre els compradors i altres estratègies estan més que presents durant les rebaixes.

Reduccions de preu falses

Si bé és cert que per llei està permès presentar només el percentatge de descompte d’un producte, molts negocis utilitzen aquests anuncis per vendre un article que realment no està rebaixat, és a dir, que manté el seu preu habitual. Per això, és important consultar tant el cost antic com el nou per assegurar-se que realment hi ha una reducció d’aquests.



Publicitat enganyosa

Una altra de les tècniques de què se serveixen els comerços per generar més vendes és la publicitat enganyosa. Algunes botigues aprofiten l’època de rebaixes per ampliar el seu catàleg amb nous productes. Això dona peu que s’anunciïn baixades de preus tot i que mai abans s’hagi comercialitzat l’article en qüestió.

El ‘puja-baixa’ dels preus

Tot i que es tracta d’una vella coneguda del màrqueting, aquesta estratègia agafa desprevinguts molts clients. Abans d’entrar en època de descomptes, algunes botigues apugen els preus dels seus articles perquè una vegada entrats en rebaixes aquests tornin al seu preu original. Això els permet mantenir el mateix cost del producte tot i que s’anunciï com a més barat.

‘Superdescomptes’

Un altre dels enganys que utilitzen alguns comerciants consisteix a promocionar descomptes molt superiors a la rebaixa real del producte. Això serveix per cridar l’atenció del client, que decideix aconseguir l’article i no s’adona del preu real fins al moment del pagament.

Temes:

Estafes Rebaixes