Els comptes de la Generalitat
Pressupostos a Catalunya 2023: Infraestructures i mobilitat rebran 3.127 milions
Entre les principals accions previstes està continuar les obres de l’L-9 i completar la implantació de la T-Mobilitat
MULTIMÈDIA | Els pressupostos de Catalunya 2023, d’un cop d’ull

El projecte de pressupostos presentat aquest dijous al Parlament inclou una partida de 3.127 milions d’euros en infraestructures i mobilitat, en especial per polítiques per al suport al transport públic de viatgers (1.786 milions), seguit de les infraestructures ferroviàries (768 milions) i carreteres (459 milions).
El principal destinatari serà l’Autoritat del Transport Metropolità (1.686 milions), seguit d’Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (441 milions), el Departament de Territori (416 milions) i la resta (584 milions). Entre les principals accions previstes està continuar les obres de l’L-9 i completar la implantació de la T-Mobilitat per al desplegament de la integració tarifària a tot Catalunya.
En l’àmbit viari, la Generalitat també s’ha marcat com a prioritat invertir en la conservació de carreteres en els 6.070 quilòmetres de la xarxa i en el sistema de descomptes en les vies de peatge, mantenir la reducció de preus dels títols de transport públic fins a cobrir un total de 813 viatges amb títols de l’ATM i la implantació d’un nou carril bus d’entrada a Barcelona a la B-23.
D’altra banda, una altra de les prioritats que consta en el projecte de pressupostos és el desplegament de l’estratègia catalana de la bicicleta de 62 quilòmetres de vies ciclistes interurbanes.
Quant a la despesa del departament de Territori en el projecte de pressupostos (aprovat aquest matí pel Govern i que la consellera d’Economia i Hisenda, Natàlia Mas Guix, ja ha traslladat al Parlament) s’eleva fins als 2.422 milions d’euros, incloent-hi els fons Next Generation, un 9,6% menys.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors