Setmana de fred
Catalunya activa el pla Neucat per la previsió d’intenses nevades
Les nevades podrien deixar més de deu centímetres de neu en cotes que se situaran als 700 metres, però que podrien descendir fins als 400
La previsió apunta que aquest dimarts podria nevar en qualsevol punt del territori, amb intensitat a Garrotxa, Ripollès, la Selva, Osona i Vallès Oriental
Protecció Civil de la Generalitat ha activat la fase d’alerta del pla especial d’emergència Neucat, davant la previsió d’intenses nevades que podrien deixar gruixos de fins a deu centímetres en cotes baixes.
Segons ha informat Protecció Civil, el NEUCAT s’ha activat d’acord amb les previsions meteorològiques, que per a les pròximes hores pronostiquen nevades que podrien deixar gruixos de més dos centímetres en cotes superiors als 500 metres a les comarques gironines de l’Alt Empordà, la Garrotxa i la Selva.
A partir de dimarts, les previsions apunten que podria nevar a tot Catalunya, amb més intensitat a les comarques gironines de Garrotxa, Ripollès i la Selva, així com a Osona i Vallès Oriental (Barcelona). Les nevades podrien deixar més de deu centímetres de neu, en cotes que se situaran als 700 metres, però que podrien descendir fins als 400.
A la tarda, la cota de neu pujarà fins als 900 metres al litoral i el prelitoral, mentre que al Pirineu Oriental i la serralada Transversal es podrien acumular més de 40 centímetres per sobre dels 1.500 metres.
Per dimecres, es preveu que la cota de neu se situï als 900 metres a les comarques tarragonines del Montsià i al Baix Ebre.
Notícies relacionadesEn paral·lel, es manté activada l’alerta del pla d’emergències PROCICAT pel fort onatge que avui castiga tota la costa catalana i que està previst que s’intensifiqui demà i passat, amb onades que podrien superar els quatre metres d’altura.
També està vigent en fase de prealerta el pla d’emergències VENTCAT pels forts vents que aquest dilluns afecten les comarques del litoral català i que poden superar els 20 metres per segon a la Selva, el Maresme, el Vallès Oriental, el Barcelonès, el Baix Llobregat, el Garraf, el Baix Penedès, el Tarragonès i el Baix Camp.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores