Investigació oberta

Educació no descarta ara cap hipòtesi en el cas de les bessones de Sallent

  • El departament no preveia inicialment el ‘bullying’, però, després de la informació recollida les últimes hores, la USAV abordarà el cas a fons

Educació no descarta ara cap hipòtesi en el cas de les bessones de Sallent

Acn / Nia Escolà

1
Es llegeix en minuts
Montse Baraza
Montse Baraza

Periodista

ver +

El Departament d’Educació no descarta «en aquests moments» cap hipòtesi, inclosa la de l’assetjament escolar, que expliqui el suïcidi de les bessones de Sallent, segons han assenyalat aquest dijous fonts de la conselleria, que matisen així la tesi de dimecres, quan van apuntar que amb la informació que tenien no preveien que les nenes patissin ‘bullying’.

«En aquests moments no es pot descartar cap hipòtesi», han assenyalat, abans de recordar que, «com és comú en aquests casos, es treballa amb un escenari multifactorial, amb condicionants socials i familiars». La mateixa tesi mantenen els Mossos, que no descarten cap hipòtesi.

Aquest dijous, la conselleria, atesa la informació recollida les últimes 24 hores, ha activat la Unitat de Suport a l’Alumnat en situació de Violència (USAV) per abordar el cas a fons, en coordinació amb els professionals de Benestar Emocional.

Les fonts han apuntat que l’institut Llobregat, on les bessones cursaven 1r d’ESO, no havia detectat cap problemàtica específica d’assetjament escolar. Sí que és cert que les nenes rebien suport psicològic i d’una orientadora des de principis d’aquest curs.

Notícies relacionades

Fonts familiars, per contra, havien explicat a ‘Regió 7’ que les nenes patien assetjament a l’institut. També els constava que almenys una de les menors travessava per dubtes sobre la seva identitat de gènere.

Arran del tràgic succés, que ha deixat devastada la comunitat educativa, Educació va activar des del primer moment un equip d’assessorament i orientació psicopedagògica que està acompanyant l’alumnat i el personal de l’institut en el dol. Així mateix, aquest dimecres el Programa de Benestar Emocional es va posar en contacte amb el centre, amb el qual va acordar fer un seguiment periòdic, que consisteix, d’una banda, en trucades i videotrucades diàries, i de l’altra, en visites presencials si el centre ho sol·licita.