Sequera
¿Com m’afectaran en el dia a dia les restriccions d’aigua per sequera a Catalunya?
Les mesures afecten 224 municipis, que representen el 80% de la població catalana
Les conques internes que proveeixen Barcelona i Girona estan al 28% de la seva capacitat

La Generalitat de Catalunya ha ampliat les restriccions a causa de la sequera extrema que pateix el territori català –és el període més llarg sense pluges des de principis del segle XX–, unes mesures que entraran en vigor dijous 2 de març i que impliquen 224 municipis que junts suposen prop de 6 milions d’habitants, el 80% de la població.
La mesura implica limitar el consum d’aigua per persona a 230 litres per dia (la mitjana són 117), tot i que no hi haurà controls a cada casa per garantir que no se sobrepassa aquest límit.
Notícies relacionadesMés enllà dels canvis d’hàbits que busquen també aquestes mesures (com evitar els banys o les dutxes llargues), sí que hi ha prohibicions concretes. Per exemple, les persones que tinguin piscina no podran omplir-la i els agricultors passen a tenir limitat el consum d’aigua al 40% (abans era del 15%). La restricció en la indústria arriba al 15% (fins ara era del 5).
La decisió s’ha pres a causa de com estan les conques internes que proveeixen Barcelona, Girona i múltiples municipis a tot Catalunya, només estan a un 28% de la seva capacitat. Però l’alerta no només serveix per combatre contra l’excessiu ús d’aigua per posar remei a la sequera, sinó que també implica una conscienciació als habitants sobre la quantitat d’aigua que gastem al dia a petites accions.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe