Meteorologia
Prediccions: Mario Picazo avisa de l’arribada del Niño el 2023
El fenomen tornarà a incidir en el clima mundial al llarg d’aquest any
¿Any de Niño o any de Niña? Ja que segons la nord-americana NOAA (Administració Nacional Oceànica i Atmosfèrica) el 2023 serà temps del primer dels fenòmens nomenats, ja que les aigües del Pacífic equatorial tornaran a un estat neutral entre març i maig, després que en els tres últims anys succeís que aquestes mateixes aigües van tenir valors de temperatura inferiors al normal, segons recull el meteoròleg Mario Picazo.
Aquesta mateixa predicció apunta que es desenvolupin condicions del Niño en la segona meitat de l’any.
El Pacífic equatorial s’escalfa fins a tres graus centígrads per sobre de la mitjana cíclicament en períodes compresos entre 2 i 7 anys, cosa que dona peu al Niño, mentre que el refredament de les aigües provoca la Niña. Els previsible efectes que causi el 2023 el Niño: un escalfament global del planeta de 0,2 graus centígrads de mitjana; més fred a Europa durant l’hivern, especialment als països del nord del continent; a Austràlia, sequera i una onada de calor intensa que afavoriria els incendis forestals; inundacions en zones costaneres del Perú i l’Equador, mentre que a l’Amazones i el nord-est del Brasil hi haurà sequeres; collites menys productives a Amèrica del Sud; menor absorció de diòxid de carboni per part de les zones selvàtiques del planeta i més brots de malalties transmeses per insectes, entre altres mals.
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Josep Oliu: "Si no canvia res, dono un 85% de probabilitats que l’opa fracassi"
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- Crònica rosa L’amor sí que té edat
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»